Dženovas tilta traģēdija: brīdinājumi izskanēja jau pirms vairākiem gadiem

TVNET/CNN
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Otrdien Itālijas pilsētā Dženovā sabruka tilta posms. Vairākas automašīnas nokrita no liela augstuma un tika apraktas zem gruvešiem. Saskaņā ar jaunākajiem Itālijas policijas sniegtajiem datiem, traģēdijā gāja bojā 38 cilvēki, ziņo aģentūra "Reuters". Pēc notikušā sākušās diskusijas par to, kā šāda katastrofa varēja notikt modernā valstī un astotajā lielākajā ekonomikā pasaulē. Izrādās, par tiltu jau pirms vairākiem gadiem izskanējuši brīdinājumi.

Foto: SIPA/Scanpix

Morandi tilts pirmoreiz tika atklāts 60.gados. Tas atrodas uz A10 šosejas, kas savieno Itālijas ziemeļrietumus ar Franciju. Uz tā bija ļoti aktīva satiksme - pa tiltu tika transportētas kravas, kā arī pa to pārvietojās tūristi un vietējie iedzīvotāji.

Aculiecinieki sacījuši, ka vētras laikā brīdi pirms tilta sagrūšanas esot redzējuši zibens spērienu. Taču inženieri apšauba, ka zibens spēriens vien varētu būt novedis pie tik katastrofāliem rezultātiem.

Tomēr jau gadiem ilgi pirms traģēdijas izskanēja brīdinājumi par to, ka tilts nav drošs.

Foto: AP/Scanpix

2012.gadā Itālijas darba devēju federācijas "Confidustria" Dženovas filiāles vadītājs Džovanni Kalvīni intervijā laikrakstam "Il Secolo XIX" runāja par nepieciešamību reģionā izveidot jaunus ceļus. "Lūk, kad pēc desmit gadiem Morandi tilts sabruks un mēs visi stundām sēdēsim sastrēgumos, mēs atcerēsimies to cilvēku vārdus, kas teica "nē"," viņš teica pirms sešiem gadiem.

2016.gadā Dženovas Universitātes Inženierzinātņu fakultātes pārstāvis Antonio Brenkičs tiltu nosauca par "inženierijas kļūdu".

"Morandi tilts visu laiku tika renovēts: tam bija nopietnas korozijas problēmas, kas saistītas ar paša Morandi patentēto tehnoloģiju, ko viņš pārtrauca lietot un kas izrādījās katastrofāla," pēc otrdien notikušās katastrofas skaidroja Brenkičs.

Viņš norādīja, ka tilta austrumu balstu nācās nostiprināt vien 20 gadus pēc tilta atklāšanas. "20 gadi nav nekas, tilta mūžā tas ir viens acumirklis," viņš teica.

Foto: SIPA/Scanpix

Taču Itālijas ceļu operatora "Autostrade" vadības darbinieks Stefano Mariljani intervijā "Financial Times" uzsvēra, ka tilts tika "pastāvīgi novērots vairāk par likumā noteiktajām prasībām" un ka "nebija iemesla to uzskatīt par bīstamu".

Itālijas transporta ministrs Danilo Tonitelli, kurš pārstāv pie varas esošo populistisko Pieczvaigžņu kustību (M5S), trešdien pieprasīja visau "Autostrade" augstākās vadības darbinieku atkāpšanos. "Vispirms jāatkāpjas visiem "Autostrade" vadošajiem darbiniekiem," viņš rakstīja sociālajā tīklā "Facebook". "Ja viņi nespēj pārvaldīt ceļus, tad to darīs valsts."

Pēdējo piecu gadu laikā Itālijā sabrukuši 10 tilti. Pārējos incidentos miruši septiņi cilvēki, ziņo laikraksts "Corriere della Sera".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu