Pirmo reizi Latvijā ceļa pamatu stabilizēšanai purvainā posmā izbūvēs kolonnas

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: EPA/Scanpix

Pirmo reizi valsts ceļu tīklā ceļa pamatu stabilizēšanai purvainā posmā tiks izbūvētas kolonnas, informēja Latvijas Valsts ceļu (LVC) pārstāvji.

Valsts reģionālā autoceļa Augšlīgatne-Skrīveri (P32) divos posmos no Madlienas līdz Skrīveriem notiek šīs sezonas plašākie ceļa remontdarbi valsts autoceļu tīklā. Ceļa pārbūves gaitā posmā no 49,5. līdz 50.kilometram atklātas vājas nestspējas gruntis - purva posms ar kūdras slāni desmit metru dziļumā. Tas atklājās papildu izpētē, ko veica AS "Ceļuprojekts". Projektētājs arī ieteica iespējamos risinājumus grunts stabilizācijai.

Lai stabilizētu šo grunti, valsts ceļu tīklā pirmo reizi tiks pielietota kombinēto kolonnu un pāļu kolonnu izbūves metode. Tiks izbūvētas 30 centimetru platas un līdz sešus metrus garas betona kolonnas, virs tām - 60 centimetru platas līdz divus metrus garas grants un šķembu kolonnas.

Kopumā plānots izbūvēt 952 kolonnas, kuras tiks izkārtotas 2,5x2 metru režģī. Lai veiktu šo darbu, Latvijā ieradusies speciālistu komanda no Polijas uzņēmuma "Menard Polska" ar nepieciešamo aprīkojumu.

Posmā no Madlienas līdz pārvadam pār autoceļu Tīnūži-Koknese (P80) pēc pārbūves būs izbūvēta pilnībā jauna autoceļa konstrukcija ar trim asfalta kārtām, uzstādītas drošības barjeras, sakārtota ūdens novades sistēma un sabiedriskā transporta pieturvietas, pārbūvēti tilti pār Ogri un Lobi. Šos būvdarbus veic "A.C.B.", to līgumcena ir 10,7 miljoni eiro ar Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu, būvdarbus plānots pabeigt rudenī.

Uz šī paša autoceļa būvdarbi notiek arī posmā no ceļa Tīnūži-Koknese (P80) līdz Skrīveriem. Arī šim posmam būvē jaunu salturīgo slāni, šķembu pamatu un ieklās trīs asfalta kārtas. Turklāt Skrīveros izbūvēs lietus ūdens kanalizāciju un drenāžu, ierīkos ceļa apgaismojumu un pārbūvēs elektrotīklus, kā arī tilta pār Maizīti vietā izbūvēs tērauda caurteku. Šos būvdarbus veic SIA "Strabag", un to līgumcena ir deviņi miljoni eiro ar ERAF līdzfinansējumu, tos pabeigs nākamā gada vasarā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu