Ķīnietis kopē Tesla un lepojas ar to

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Izvēršot klātbūtni globālajā auto tirgū, Tesla Motors ir iecerējuši un jau saņēmuši vietējo varasiestāžu atļauju Šanhajā būvēt jaunu rūpnīcu. Tas nozīmē tikai to, ka Īlona Maska dibinātajai kompānijai ir plāns nostiprināt pozīcijas milzīgajā Āzijas valstī. Viegli gan tas nebūs, jo Kalifornijā bāzētajam uzņēmumam būs konkurenti, un viens no tiem ir četrus gadus vecais Xiaopeng Motors, kā vērtība jau mērāma miljardos ASV dolāru.

Xiaopeng Motors dibinātājs ir He Šaopengs (He Xiaopeng), un viņš neslēpj, ka iedvesmu darboties šajā jomā savulaik guvis tieši no Tesla Motors. Iespējams tas kļuva pēc tam, kad Šaopengs 2014.gadā pārdeva interneta pārlūku UC Browser interneta gigantam Alibaba un Tesla Motors 200 savus patentus vienlaicīgi padarīja publiski pieejamus, raksta qz.com.

"Tesla bija milzīga ietekme uz mani," sacījis Šaopengs, kurš ar amerikāņu elektroauto pirmo reizi braucis savas kompānijas izveidošanas gadā. "Tajā brīdī man bija stipra pārliecība... Būs jauni spēlētāji, kas ieviesīs milzu pārmaiņas auto industrijā, tāpat kā Xiaomi, Apple un Huawei transformēja mobilo pasauli... Kopš Tesla lietošanas esmu arī iemīlējis mūzikas klausīšanos mašīnā, jo tā ir tik klusa."

Lai izstrādātu savus elektroauto, Xiaopeng Motors iedvesmu smeļas Tesla Motors produktos, tos sadalot sastāvdaļās. Papildus tam, kad 2018.gada sākumā Xiaopeng Motors prezentēja modeli G3, daudzi dizainā saskatīja krosovera Tesla Model X pazīmes. Arī G3 ir šauri LED lukturi, priekšējais stikls, kas saplūst ar panorāmas jumtu, un liela izmēra centrālais ekrāns salonā. Tāpat kā Tesla, arī Xiaopeng attīsta savu lādēšanas staciju tīklu un mašīnas pārdod savos veikalos. Tāpat Šaopengs darbā pieņēmis vairākus kādreizējos Tesla Motors darbiniekus.

Jāpiebilst, ka Alibaba atbalstītais Xiaopeng Motors, kas līdz 2019.gada beigām cer iegūt pamatdarbībai nepieciešamo finansējumu 30 miljardu dolāru apmērā, nebūt nav vienīgais Ķīnas jaunuzņēmums, kas iecerējis nodarboties ar elektroauto ražošanu. Starp uzņēmumiem, kuru vērtība ir vismaz 1 miljards ASV dolāru, var minēt arī tādas kompānijas kā WM Motor un Byton.

Foto: Publicitātes foto

Šobrīd Xiaopeng Motors ir saņēmuši G3 pasūtījumus no aptuveni 6000 cilvēkiem. Ražošanas process gan ir tikai sākuma stadijā, taču kompānija ir apņēmusies līdz 2018.gada beigām izlaist vismaz 1000 modeļa eksemplārus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu