5 visbiežāk pieļautās kļūdas, veicot remontu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Unsplash

Strādājot savā profesijā, nekustamo īpašumu aģentam Deividam Cjukšam bieži nākas pārdot neremontētus īpašumus un sarunās dzirdēt pircēju cerības par izmaksām, ar kurām būtu iespējams uztaisīt tajos remontu. Tomēr, tā kā speciālistam ir sava celtniecības brigāde, ar kuru regulāri tiek veikti remonti gan savos, gan klientu īpašumos, viņš ievērojis, ka cerības un realitāte atšķiras. Nekustamo īpašumu aģents piedāvā par to uzzināt vairāk, kā arī nekustamo īpašumu sludinājumu portālam City24.lv nosauc piecas biežāk pieļautās kļūdas, veicot remontu.

Pārāk zemu novērtēt izmaksas

Ļoti svarīgs faktors ir adekvāti novērtēt izmaksas, jo tas var ietekmēt, vai spēsi pabeigt remontu iecerētajā laikā un vai nebūs nepieciešams steidzami aizņemties finansiālos līdzekļus iecerētā paveikšanai. Tas var radīt papildu stresu un rosināt pieņemt pārsteidzīgus lēmumus, kas balstīti uz vēlmi pabeigt par katru cenu, neņemot vērā ilgtermiņa sekas. “Bieži esmu redzējis īpašniekus, kas brīdī, kad remontam sāk trūkt līdzekļu, sāk ekonomēt uz būtiskām lietām vai arī rada sliktu kopējo ēkas/dzīvokļa tēlu. Piemēram, vienā istabā ir parketa un koka detaļas, kādā citā lamināts un plastmasa. Vai - augstas kvalitātes apdare, bet zemas kvalitātes sadzīves tehnika un mēbeles, kā arī citas kombinācijas,” savā blogā un City24.lv stāsta D.Cjukša.

Viņš atzīst, ka arī pats vairākkārt ir bijis šīs kļūdas upuris, tādēļ tagad ievēro principu, ka, pat visu aprēķinot un satāmējot, ir jāpieskaita 20% rezerves fonds. Ja to nebūs jāizmanto – ļoti labi. Savukārt, ja būs, tad īpašnieks būs tam gatavs un nebūs vajadzības pieņemt nevajadzīgus kompromisus.

Tiem, kuriem ir mazāka pieredze izmaksu noteikšanā, speciālists iesaka sākumā apspriesties ar cilvēkiem, kuri jau ir veikuši remontus, lai saprastu, kas ir tas, ko parasti palaiž garām vai piemirst. Tāpat viņš aicina remonta veicējus neizvēlēties pēc lētākās tāmes principa, jo papīrs pacieš visu, bet mirklī, kad neplānoti būs jāpērk papildu mehānismi, materiāli vai darbs, sapratīsi, kādēļ lētākā tāme nebija reāli izpildāma.

Cerēt, ka viss ies, kā plānots

Veicot remontu, jūs esat atkarīgs no dizainera, celtniekiem, būvmateriālu veikala, transportētājiem, iekārtu un mēbeļu tirgotājiem, santehnikas veikaliem un kā tik vēl ne. Katrs no tiem ietver vienu vai vairākus cilvēkus, kuriem savā starpā jākomunicē. Papildus tam jūs esat atkarīgs no pašiem materiāliem – krāsas, parketa, skrūvēm, mehānismiem, poda, ledusskapja un tā tālāk. Tieši tādēļ sagaidiet, ka būs problēmas un negaidītas situācijas, un esiet tām gatavi. Tas ļaus remontu veikt ar mierīgāku prātu un pieņemt racionālākus lēmumus.

Neizmantot dizaineri jau no paša sākuma

Liela kļūda. “Kopš sāku izmantot dizainera pakalpojumus, tas ir ievērojami uzlabojis kvalitāti, kādā darbi tiek pabeigti. Tāpat tādējādi tiek mazinātas problēmas, kas rodas remonta laikā un ievērojami tiek ietaupīts laiks,” pēc pieredzes zina teikt nekustamo īpašumu aģents. Viņš norāda, ka dizainers ir kā mini arhitekts, kas izmēra īpašumu, izplāno funkcionalitāti (kur jūs liksiet kurpes, kur atradīsies rozetes, slēdži, kā krāsas un materiāli saderēs kopā) un sagatavo jums vīziju. Jūs jau no paša sākuma varat izplānot un vizualizēt, kā izskatīsies jūsu dzīvesvieta. Izmantojot dizaineru, jau laikus var paredzēt iespējamās problēmas un jau plānošanas laikā tās novērst.

Tas arī lieliski palīdz komunicēt ar meistariem un darīt viņiem zināmu, kas tieši no viņiem tiek gaidīts. Proti, santehniķi zina, kur nepieciešami izvadi, bet elektriķi - kur vilkt vadus.

Daudzi domā, ka dizainera pakalpojumi ir dārgi, bet patiesībā tā ir salīdzinoši neliela daļa no kopējās izmaksu tāmes. Dizaineriem ir atlaides dažādos veikalos, kas palīdz ietaupīt, bet pati plānošana novērš dažādu dārgu kļūdu iespējamību.

Pieņemt darbā meistarus, ar kuriem nesaskan, un nejautāt atsauksmes

Svarīgi ir sadarboties ar meistariem, kuru domas attiecībā uz remontu sakrīt ar jūsējām. Jums ir jābūt uz viena viļņa. Tas nozīmē, lai tad, ja jūs sakāt, ka vēlaties, lai šeit būtu “taisna siena”, abu izpratne par vārdu “taisns” būtu vienāda.

Labākais veids, kā par to pārliecināties, ir pajautāt atsauksmes kādam, kuram meistars ir veidojis “taisnu sienu”. “Īpaši bieži atšķirības skatījumos uz lietām esmu redzējis flīzēšanā, kur vienam "kvalitatīvi noflīzēts" pavisam atšķiras no tā, ko otrs iecerējis,” stāsta D.Cjukša.

Būtiski, lai visa iesaistītā komanda, gan elektriķi, gan santehniķi, gan meistari, dizaineri un piegādātāji, būtu ar vienu domu un mērķi. Proti, lai visi saprastu, kāds galarezultāts tiek gaidīts un kas ir tā nelielā daļa, kas katram no viņiem tā izveidē ir jāveic.

Nesagatavot laika grafiku

Lai remonts notiktu plūstoši un bez liekiem kavēkļiem, ir labi jau no paša sākuma saprast, kādi materiāli un meistari kurā brīdī būs nepieciešami. Lai viss noritētu bez aizķeršanās, jānoskaidro, vai pareizajā mirklī konkrētais meistars maz būs pieejams. Piemēram, laicīgi ir jāpasūta logi, virtuves iekārtas un citas lietas, ko nevar tā vienkārši iegādāties jebkurā brīdī, jo to izmērīšana un izgatavošana prasa laiku. Sagatavojiet darbu secību un saprotiet, kurā brīdī jums būs nepieciešama konkrētā lieta un meistars.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu