Rallijā "Liepāja 2018" uzzināsim Latvijas rallija čempionus

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Ranno Bundsen / Robert Loštšenikov
Ranno Bundsen / Robert Loštšenikov Foto: Dace Janova

Pagājušajā nedēļā noslēdzās Latvijas rallija viesizrādes Igaunijā ar ralliju „Lōuna – Eesti 2018”. Pirms pēdējā šā gada sezonas posma „Rally Liepāja 2018”, kas būs ne tikai Latvijas, bet arī Eiropas čempionāta posms (ERC), intriga kopvērtējuma tabulā ir kļuvusi tikai lielāka, TVNET norāda LAF preses sekretāre Kristīne Pavlovska.

Absolūtajā ieskaitē pirmajām 2 vietām ir vienāds punktu skaits – 59. Tie ir Igaunijas pārstāvji Ranno Bundsen / Robert Loštšenikov no „A1M MOTORSPORT” un Ukrainas rallija ekipāža Valerii Gorban / Sergei Larens („Eurolamp World Rally Team”). Trešajā vietā šobrīd ir mūsējie - Emīls Blūms / Kaspars Veiss (Didzis Eglītis) no „Rallyworks” komandas ar 33 punktiem, bet viņiem uz pēdām min vēl vismaz 2 ekipāžas - Allan Popov / Aleksei Krylov ar 30 punktiem un arī Jānis Berķis / Edgars Čeporjus („Neiksans Rallysport”) ar 28 punktiem.

Foto: Dace Janova

Jāatgādina, ka Liepājas rallijs šogad būs punktiem bagāts rallijs, jo sestajā posmā, jeb ERC rallija pirmajā dienā var izcīnīt maksimāli 15+2 punktus, bet otrajā dienā par uzvaru LRČ posmā var jau saņemt 25+3 punktus, tādējādi, uzvarot abos posmos un divos “power stage” ātrumposmos, punktu summa būs 45 punkti. Un tas jau paliek interesanti, jo uzvarētājus gandrīz visās ieskaitēs mēs šogad uzzināsim tikai Liepājas rallija finišā. Vēl jāatzīmē, ka viens sliktākais rezultāts ekipāžai sezonā tiek atmests, un tas rallija rezultātu prognozes padara vēl sarežģītākas.

Šobrīd LRČ1, kas ir klase nacionālajiem pilnpiedziņas automobiļiem ar turbo dzinējiem, teorētiski noķerami ir igauņi Ranno Bundsen / Robert Loštšenikov, jo, lai gan katrā no posmiem, viņi ir ieguvuši maksimālo iespējamo punktu skaitu – 17 un nu viņu kontā ir 85 punkti, otrajā vietā esošajai ekipāžai, kas pārstāv komandu „Rallyworks” Edijs Bergmanis / Edgars Grīns (Māris Kulšs) ir 46. Par trešo vietu LRČ1 klasē gan būs sīva cīņa, jo Kaspars Kaņeps-Kalniņš / Ringolds Bērziņš („Rallyworks”) šobrīd tabulā ir trešie ar 17 punktiem, taču viņiem uz pēdām min „A1M MOTORSPORT” braucēji Ronalds Baldiņš / Ingars Sakne ar 16 punktiem un arī 5.-8. vieta kopvērtējumā ir vien ar dažu punktu starpību un diezgan droši var pretendēt uz sezonas bronzu.

Foto: Dace Janova

LRČ2 ir klase starptautiskās N4 grupas automašīnām, kā arī N4 Latvijas un Baltijas Open klašu auto grupām un tajā pirmajā vietā ar 73 punktiem ir Emīls Blūms / Kaspars Veiss (Didzis Eglītis) („Rallyworkshop”), tomēr tuvākie sekotāji - Allan Popov /Aleksei Krylov („A1M MOTORSPORT”) no viņiem atpaliek tikai par 11 punktiem, kas dažādu apstākļu sakritības dēļ, var novest arī pie līderu maiņas sezonas kopvērtējumā. Trešie šobrīd „Prospeed” braucēji Alexander Mikhaylov /Normunds Kokins.

Foto: Dace Janova

LRČ3 ieskaitē startē tikai starptautiskās R2 grupas un Latvijas R2 nacionālās homologācijas mašīnas, ar kurām veiksmīgi startē arī mūsu juniori. Šajā klasē kopvērtējuma cīņa ir visai dramatiska - tur pirmās 3 vietas šķir vien 2 punktu starpība, līdz ar to prognozēt, kurš tiks pie uzvaras – igauņi Rasmus Uustulnd / Kauri Pannas („Thule motorsport”), Oliver Solberg / Veronica Gulbæk Engan („Sports Racing Technologies”) vai Eiropas rallija čempionātā startējošais Mārtiņš Sesks / Renārs Francis (LMT Autosporta Akadēmija), ir diezgan neiespējami.

Foto: Dace Janova

LRČ4 ir klase, kas rezervēta pilnpiedziņas automašīnām ar dzinēja darba tilpumu no 2 līdz 3 litriem un šajā klasē par kopvērtējumu cīnās vien 4 ekipāžas. Šajā klasē pārliecinoši līderi un pieteikumu kausa izcīņas titulam ir pieteicis „Rallyworkshop” braucējs Krišjānis Zintis Putniņš, kurš sezonā startēja gan ar Mārtiņu Puriņu, gan Kalvi Blūmu.

LRČ5, kas domāta starptautiskajiem A7 un R3 un nacionālajiem vientilta piedziņas automobiļiem ar dzinēja darba tilpumu no 2 līdz 3 litriem, šajā brīdī par pirmo vietu vēl var cīnīties 2 reāli pretendenti – tie ir Jānis Vorobjovs / Ivo Pūķis no „Vorobjovs Racing” ar 46 punktiem un ekipāža, kas pārstāv Igauniju - Madis Vanaselja / Jarmo Liivak („MS Racing”) ar 39 punktiem.

Foto: Dace Janova

LRČ6 ir klase nacionālajām vientilta piedziņas automašīnām ar dzinēja darba tilpumu līdz 2 litriem, kā arī starptautiskās N grupas mašīnām ar dzinēja darba tilpumu līdz 2 litriem, un starptautiskās A grupas mašīnām ar dzinēja darba tilpumu līdz 1600 cm3 . Šajā klasē šobrīd pirmajā vietā ir kaimiņzemes Igaunijas rallija ekipāžai Karel Tölp / Karl Artur Viitra (Martin Vihmann) no komandas „Kaur Motorsport”. Tīri teorētiski viņus noķert ir iespējams, viņi piedalījušies visos 5 jau notikušajos LRČ posmos, no kuriem 4 ir uzvarējuši un nu viņu kontā ir 86 punkti, bet tuvākajiem sekotājiem no „A1M MOTORSPORT” Kristo Subi / Raido Subi (Lauri Latt) ir 41.. Labākie no latviešiem šajā ieskaitē, ar vienādu punktu skaitu – 35, cīnās par 3 vietu kopvērtējumā – tās ir ekipāžas Agris Upītis / Andris Spilva un Ivo Ķilpis / Artis Ceriņš.

Arī Junioru ieskaitē viss izšķirsies „Rally Liepāja” laikā, jo šobrīd Mārtiņam Seskam ir 65 punkti, bet Oliveram Solbergam un Rasmus Uustulnd ir katram pa 62 punktiem.

Komandu vērtējumā šobrīd līderi ar 97 punktiem ir „VIDES TEHNIKA” , otrajā vietā ir „A1M” ar 86 sakrātajiem ieskaites punktiem, bet trešajā vietā, atpaliekot no otrās vien par 1 punktu, ir „Sports Racing Technologies” komanda.

„Rally Liepāja 2018” notiks 13., 14.oktobrī pilnvērtīgi Kurzemes teritorijā uz brauks cauri Liepājas, Aizputes, Durbes, Priekules, Vaiņodes un Kuldīgas novadiem.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu