LK peļņa pērn - 71,4 miljoni ASV dolāru (3)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

AS "Latvijas kuģniecība" (LK) koncerna peļņa pēc nodokļu nomaksas pērn sasniegusi 71,4 miljonus ASV dolāru (39,63 miljonus latu), liecina uzņēmuma pagājušā gada neauditētie rezultāti.

LK Sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja Marita Ozoliņa-Tumanovska informēja, ka koncerna pagājušā gada peļņu veido divi galvenie avoti - pamatdarbībā gūtā peļņa un ar grāmatvedības politikas piemērošanu saistītā peļņa, kas radusies no iepriekš atzītā LK kuģu vērtības samazinājuma atgriešanas grāmatvedības uzskaitē. 2004.gadā peļņu plānots izmantot koncerna iepriekšējo gadu zaudējumu segšanai un investīcijām LK tankkuģu flotes atjaunošanā. Kā liecina LK koncerna neauditētais pagājušā gada pārskats Rīgas Fondu biržā (RFB), koncerna peļņa uz akciju pērn bijusi 19,3 santīmi, bet gadu iepriekš - deviņi santīmi. LK koncerns 2003.gadā nopelnīja 17,986 miljonus latu. Savukārt LK koncerna neto apgrozījums pērn bijis 97,834 miljoni latu, kas ir par 11,6% mazāks, salīdzinot ar neto apgrozījumu 2003.gadā, kad tas bija 110,69 miljoni latu. LK valdes priekšsēdētājs Imants Vikmanis norāda, ka pagājušais gads raksturojams ar labvēlīgu konjunktūru kuģošana, un LK spējis šo kuģošanas tirgus situāciju izmantot. Koncerna pozitīvo finanšu rezultātu pamatā bijusi arī tās stabilā reputācija un mērķtiecīgi ieguldītais darbs LK ilgtermiņa stratēģijas īstenošanā. Ievērojamu koncerna ienākumu daļu veidojusi LK flotes kuģu iepriekšējos gados veiktās vērtības samazināšanas reversēšana grāmatvedības uzskaitē, kas palielināja pērnā gada peļņu par 42,6 miljoniem ASV dolāru (23,64 miljoniem latu). Būtiskā atšķirība starp kuģu uzskaites un tirgus vērtībām, uz ko norādīja neatkarīgo vērtētāju ziņojumi, izskaidrojama ar 2004.gadā kuģošana valdošo labvēlīgo frakts likmju tirgus stāvokli. LK flotes līderi, tāpat kā iepriekšējos gados, bijuši koncernam piederošie 32 tankkuģi, kuri strādāja visos pasaules reģionos, īpašu uzmanību pievēršot Ziemeļeiropai, Vidusjūras reģionam, Ziemeļamerikai un Rietumāfrikai. Peļņa no tankkuģu flotes darbības pērn sasniegusi 32,6 miljonus ASV dolāru (18,09 miljonus latu) un neto reisu rezultāts veidoja vairāk nekā 81% no koncerna kopējā kuģu reisa rezultāta. Vikmanis norāda, ka tikai labvēlīgā tirgus situācija un ar to saistītais lielais pieprasījums pēc naftas produktu pārvadājumiem ļāvis veiksmīgi nodarbināt arī LK flotes vecāko daļu. LK attīstības stratēģija 2003.-2010.gadam īpašu uzmanību paredz pievērst tieši tankkuģu flotes atjaunošanai, un tuvākajos gados tā tiks papildināta ar 14 moderniem ledus klases kuģiem. Pērn metāllūžņos tika nodots Eiropas Savienības kuģošanas drošības prasībām neatbilstošais kuģis "Viktorio Kodovilja" un pārdots tankkuģis "Gaida". Savukārt tika iegādāti trīs 2003.gadā būvēti ledus klases tankkuģi "Kolka", "Kuldīga" un "Kaltene". Aptuveni 10% no LK koncerna kuģu reisu ienākumiem pērn veidoja refrižeratorkuģu un sauskravu kuģu flote, kurā ietilpst pieci pastiprinātas ledus klases refrižeratorkuģi un viens "ro-ro" tipa sauskravu kuģis. Pagājušajā gadā refrižeratorkuģu pārvadājumu segmentā bija vērojams mērens frakts likmju kāpums, kas atspoguļojās minētās flotes finanšu rezultātos - peļņa no kuģu darbības sasniedza divus miljonus ASV dolāru (1,11 miljonus latu). Tāpat kā līdz šim, arī pērn refrižeratorkuģu flotes kuģi pārsvarā bija nodarbināti banānu un citu augļu, kā arī saldēto kravu pārvadājumos no dienvidu puslodes uz Krieviju. Veiksmīgs gads bijis arī abiem LK modernajiem gāzvedējiem, kuru 2004.gadā realizētā darbība veido 6,6 miljonu ASV dolāru (3,66 miljonu latu) lielu peļņu. Abi gāzvedēji joprojām strādā vienā no pasaules lielākajiem pūliem "ScandiGas". Latvijā notikušās labvēlīgās nodokļu politikas pārmaiņas kuģošanas likumdošanā ļāvušās LK izskatīt iespēju pārreģistrēt koncerna flotes kuģus ar Latvijas valsts karogu. Kopš 2003.gada 5.decembra, kad nacionālais karogs tika pacelts pirmajam LK kuģim, Latvijas kuģu reģistrā jau pārreģistrēti septiņi koncerna kuģi. Vikmanis norāda, ka pagājušais gads bijis zīmīgs ar labām frakts likmēm, kas pēdējā ceturksnī atsevišķos tirgos sasniedza gadiem ilgi nepiedzīvotu rekordlīmeni. Taču patlaban uzņēmuma spēki būšot jākoncentrē mazāk labvēlīgiem apstākļiem, kas saskaņā ar ekonomikas attīstības cikliskuma principu attiecas arī uz kuģošanu. "Šobrīd mēs sekmīgi realizējam stratēģiski svarīgus uzdevumus koncerna attīstībai, lai veikdmīgi konkurētu starptautiskajā tirgū gan tuvākajos divos trijos gados, gan arī tālākā nākotnē," uzsver Vikmanis. Jau ziņots, ka LK akcijas tiek kotētas RFB Oficiālajā sarakstā.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu