Eleni Karaindrou "The Weeping Meadow"

Grieķu kinorežisora Teo Angelopolusa jaunākā lente „The Weeping Meadow”, kas iecerēta kā triloģija, lai savdabīgā veidā kalpotu kā retrospektīvs atskats uz režisora daiļradi, piedāvā jaunu mākslinieka un komponistes Eleni Kareindrū (Eleni Karaindrou) radošo sadarbību.

Eleni Karaindrou "The Weeping Meadow" (ECM) 8/12

Pirms diviem gadiem ECM mūzikas izdevniecība laida klajā komponistes muzikālo darbu teātra izrādei, kas iestudēta, balstoties uz sengrieķu rakstnieka Eiripīda sižetu „Trojan Woman”. Toreiz māksliniece eksperimentēja ar etniskās mūzikas izteiksmes formām, izmantojot dažādus tradicionālus instrumentus un tēmas. Šoreiz Eleni Karaindrou atgriežas pie sev raksturīgā muzikālā rokraksta, ko sekmīgi lietojusi jau vairākās režisora kinolentēs – „Ainava miglā”, „Mūžība un diena” u.c.

Ieraksts tapis 2003. gadā, klavieres spēlē pati komponiste, ierakstā dzirdama arfa, akordeons, kas tik ļoti raksturīgs Karaindrou mūzikai, stīgu orķestris un Hellenic Vocal Ensemble diriģenta Antonis Kontogeorgiou vadībā.

Komponistes mūziku raksturo apcerīgs, nedaudz melanholisks skaņu kārtojums ar nelielu etniskās mūzikas piedevu, iespējams, māksliniecei var pārmest muzikālā dziļuma un spriedzes trūkumu, taču kā skaņu celiņš, manuprāt, „The Weeping Meadow” ir pietiekoši atturīgs un ilustrējošs. Platei nepiemīt tradicionālā Holivudas orķestra netikums visu filmu finālus nobeigt vienādi ar patosa pilnu un „emocionālu” skaņu vilni, kas liek nelaimīgajam kinoskatītājam bieži noraust pa kādai asariņai.

Izdošanas datums 29.03.2004.

Uz augšu