Sniega karaliene "Sarma 2003" (13)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pagājušās nedēļas nogalē sniegotajās Gulbenes ārēs notika viens no pēdējo gadu visskaistākajiem ziemas auto rallijiem, kurš vienlaikus bija gan Latvijas, gan Igaunijas rallija čempionāta posms.

Šogad Gulbene nevarēja žēloties par dalībnieku un skatītāju trūkumu, jo viesnīcās un viesu namos vietas rezervēt nebija iespējams pat ilgu laiku pirms paša pasākuma, bet restorānu un barotavu apkalpojošais personāls ar laipnību, kā parasti, neizcēlās, kaut arī rallijs „Sarma” vienreiz gadā spēj tiem ienest pusgada peļņu.

Gulbenē uz starta šoziem stājās vairāk nekā sešdesmit rallija ekipāžas no visām Baltijas valstīm un Krievijas, diemžēl Latvijas rallijus ar savu klātbūtni somi iepriecina labi ja tikai uz Kurzemes ralliju. Jāatzīst, ka rallija organizatori bija perfekti sagatavojuši vietas un piebraucamos ceļus skatītājiem, tāpat labi bija sagatavoti paši ātrumposmi, gan bija problēmas ar ātrumposmu slēgšanas laikiem, kas vietām liedza iespēju iebraukt ātrumposmos tiem, kas to bija laikus iecerējuši.

Kā jau tas bija paredzams pēc ziņas, ka Matīss Mežaks savu kaujas zirgu "Ford Escort Cosworth" ir pārdevis 1999. gada Latvijas čempionam Robertam Kondratam, par kura atgriešanos rallijā liels prieks, cīņa par pirmo vietu kopvērtējumā risinājās starp Ivaru Vasaraudzi ("Mitsubishi Evo 7") un igauni Ivaru Raidamu ("Evo 6"), no kuriem pēdējais izrādījās spēcīgāks, kaut arī, mūkot no latviešu konkurenta, pieļāva pāris nenozīmīgas kļūmes. Uz cīņu par trešo vietu kopvērtējumā pretendentu bija daudz vairāk – viens no tiem bija Armands Maspāns ("Evo 7"), bet otrās dienas ātrumposmi viņu pievīla un bija jāsamierinās ar piekto vietu, bet Mārtiņa Baloža "omei" jeb "Toyota Celica", kaut arī tā pēc pirmās dienas prasīt prasījās pēc krietna remonta un pēc SS-5 stipri izdalīja sajūga sviluma smaku, rallijs bija pa prātam un vieta uz pjedestāla arī. Balodim izdevās aiz sevis atstāt gan brāļus Ahu, gan pieminēto Armandu Maspānu, kā arī Krievijas pērnā gada čempionu Maksimu Novikovu un Aivi Egli. Diemžēl tehnisku iemeslu dēļ no cīņas izstājās viens no spēcīgākajiem lietuviešu braucējiem Roks Lipeiķis.

Klasē A8 pēc lietuviešu izstāšanās konkurence bija visai niecīga un pirmo vietu ieguva Ivars Vasaraudzis/ Valdis Spredzis; 2. vietu klasē un 11. kopvērtējumā ieguva Raimonds Kisiels/ Agris Pētersons; 3. vietu klasē un 16. kopvērtējumā izcīnīja Roberts Kondrats/ Andris Šimkus, kuriem šo ralliju var saukt par lielo atgriešanos rallijā.

Klasē N4 igauņi Ivars Raidams/ Roberts Lepiksons nebija noķerami, 2. klasē un 4. kopvērtējumā palika Ago un Kalle Ahu; 3. klasē un 5. kopvērtējumā finišēja Armands Maspāns/ Normunds Aizkalns.

Spraiga cīņa izvērsās arī apvienotajā AN2000 klasē – pirmajā dienā asa cīņa norisinājās starp Gati Vecvagaru/ Juri Sprūdi ("Renault Clio Sport") un Aivaru Kivkucānu/ Gunti Lāmi ("Opel Astra F GSi"), bet SS-6 viltīgās kupenas iemānīja Gati sevī un sagrāva viņa potences cīnīties ar Aivaru, savukārt Gata komandas biedri Gatis Panavs/ Ainārs Kalniņš ("Renault Clio Sport") bija pietiekami ātri, lai apsteigtu igauņus Rīvo Pappelu/ Jānu Molderu ar "Honda Civic Type-R" (kādus vairākus ceram ieraudzīt Talsu rallijā) un ieņemtu 2. vietu klasē. Šī cīņa būtu bijusi vēl interesantāka, ja Matīsa Mežaka/ Arņa Roņa pagaidu automašīnai "Ford Fiesta "nebūtu radušās problēmas ar elektrību un tās remonts pārāk viņus neaizkavētu uz laika kontroli, kā arī, ja Aivara Rudzīša/ Arņa Mellupa "Ford Focus" nebūtu ieslīdējis vispirms balķu krāvumā un pēc tam krūmos.

Klasē R13, kurā šogad startē Mārtiņš Balodis, konkurence bija nekāda, jo Toms Tamovičs bija izdomājis ieekonomēt uz drošības līdzekļiem un ieguva tikai diskvalifikāciju par drošības jostu neatbilstību homologācijai. 2. vietu šajā klasē piespiedu kārtā (skatītāji ar varu (paši braucēji meta plinti krūmos) izsvieda šo ekipāžu no kupenas, lai ātrāk varētu noņemt avārijas trijstūri) izcīnīja Klāvs Grimze/ Vents Aperāns, bet trešie palika Raimonds Stokšs/ Anrijs Jesse.

Klasē R2000 nenoķerama bija igauņu "Opel Manta" Madis Māggī/ Prīts Korgesārs, 2. vieta Ivars Tānaks/ Tonnī Kurvets, 3. vietā palika latvieši Dans Leščs/ Jānis Vīksna.

Klasē R1600 šoreiz nepārspējams izrādījās Māris Neikšāns/ Edgars Utāns ar "VAZ-2108", kuri aiz sevis šoreiz prata atstāt Egilu un Māri Īles (2. vieta, "VW Golf III"), Uldi Lepiksonu/ Igo Mucenieku (3. vieta), kā arī šarmanto Beču pāri, kuriem šoreiz pietrūka viena soļa līdz pjedestālam. Šīs klases braucēji Gundars Brauns/ Kaspars Viļumsons ar "Škoda Favorit" šajā rallijā parūpējās par pieteikumu šā gada skaistākajam „vākam”. Savukārt Ivaram Lukjanovam/ Raimondam Jansonam ar "Ford Puma" arī šis rallijs bija neveiksmīgs un pēc astoņu minūšu nosēdēšanas kupenā streiku pieteica arī ātrumkārba.

Vairāk par šo un nākamajiem rallijiem būs iespējams uzzināt jaunā rallija raidījumā TV5 un LNT uzreiz pēc TV5 autoziņām. Pirmizrādes 15. februārī TV5 21.45 (krievu val.) un 16. februārī TV5 21.45 (latviešu val.)

Nākamais Latvijas čempionāta posms – rallijs „Talsi 2003” 17. – 18. maijs

Komentāri (13)CopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu