“McDonald’s” cieš pirmos zaudējumus pastāvēšanas vēsturē

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Hamburgeru industrijas gigants “McDonald’s” ceturtdien paziņoja, ka pērnā gada pēdējo trīs mēnešu periodā pirmo reizi kopš 1965. gada, kad kompānijas akcijas tika laistas publiskā apgrozībā, cietis zaudējumus.

Kā iemeslu tam “McDonald’s” min ar nerentablo ātrās ēdināšanas punktu slēgšanu saistītos izdevumus. “The Financial Times” raksta, ka kopumā tiks slēgti 719 “makdonaldi” vairākās valstīs, bet galvenokārt ASV un Japānā. Pasaulē lielākā restorānu ķēde oktobra – decembra periodā cietusi 344 miljonu dolāru (200 miljoni latu) tīros zaudējumus. Turpretim pirms gada “McDonald’s” guva 272 miljonu dolāru (158 miljoni latu) lielu peļņu, vēstī BBC. Ar restorānu slēgšanu, darbavietu likvidēšanu un aiziešanu no trim Latīņamerikas valstīm saistītie izdevumi sasniedz 810 miljonus dolāru. Tā rezultātā no zaudējumiem izvairīties nepalīdzēja arī ceturkšņa ieņēmumu pieaugums par 2% līdz 3,9 miljardiem dolāru. Kopumā pasaulē darbojas vairāk nekā 30 000 “McDonald’s” ēdināšanas punktu, un kompānijas lielākais tirgus ir ASV. ASV ātrās ēdināšanas tirgus ir sadalīts starp tradicionālajiem konkurentiem, kā "Burger King", "Wendy''s" un "Kentucky Fried Chicken", kas tagad arī cieš no pastiprinātas konkurences ar jaunajām kompānijām, kā "Panera" un "Cossi", ziņo aģentūra LETA. "McDonald''s" pārdošanas apjomi Eiropā ir kritušies par 1,9%, ASV par 1,4%. Āzijā, Āfrikā un Klusā okeāna reģiona valstīs kritums ir 6,1%. Vienīgi Latīņamerikā pieaugums ir 11,2%.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu