Divi auto, kas drīzumā pazudīs no "skatuves"

Opel ADAM S

FOTO: Opel

Tuvākajā laikā no Eiropas auto tirgus tiks izņemti divi mazās klases auto. Opel pārtrauks ražot ADAM, savukārt Fiat ir nolēmuši atteikties no Punto. Par to vēsta vācu AutoBild.

Kā vēsta izdevuma digitālā versija globālajā tīmeklī, stilīgais mazauto Opel ADAM uz konveijera atradīsies vēl tikai līdz 2019.gada maijam. Tad modeļa ražošana tiks pārtraukta un tā vietā resursi tiks veltīti krosovera Grandland X montāžai.

Opel ADAM tirgū nonāca 2013.gadā ar nolūku zīmolam piesaistīt pilsētās dzīvojošus, gados jaunus cilvēkus un atsvaidzināt savu imidžu. Vakareiropā tas Opel arī zināmā mērā labi izdevās, galvenokārt pateicoties plašajām auto individualizēšanas iespējām, izmantojot daudzas un dažādas krāsas, materiālus un aksesuārus. 

Šādām autobūves "izvirtībām" gan allaž ir arī tumšā puse, un tās ir ražošanas izmaksas, kas arī ir viens no galvenajiem ražošanas pārtraukšanas iemesliem. Piemēram, Latvijā lētākais ADAM maksā ap 13 tūkstošiem eiro, kas ir pietiekami, lai iegādātos ikdienai pietiekami labi aprīkotu lielāka izmēra un praktiskāku auto. 

Kā norāda AutoBild, šobrīd Opel arīdzan nedomā par ADAM un tā daudzo versiju aizstājējiem. Tā vietā Riselsheimas uzņēmums mazajā klasē koncentrēsies uz savu bestselleru Corsa.

Kamēr ADAM vēl kādu laiku tiks ražots, Fiat jau 11.augustā pārtrauca ražot modeli Punto. Tas tika ražots ceturtdaļgadsimtu un savulaik bija pareizās zāles pret itāļu koncerna bankrotu. Kādu laiku Punto pat tika uzskatīts par galveno modeli Fiat klāstā un ik pa laikam Eiropas jauno auto tirgū aizsteidzās priekšā Volkswagen Golf.

Tomēr laiki mainās, Eiropā aizvien populārāki kļūst dažāda izmēra krosoveri, un Punto, tāpat kā daudziem citiem šīs klases automobiļiem, klājas aizvien grūtāk. Rezultāts - ražošanas beigas un kompānijas resursu novirzīšana citiem modeļiem. Arī par Punto pēcteci Fiat pagaidām nedomājot.

Uz augšu