Trīs nedēļas pirms vēlēšanām "Saskaņas" aģitācijas tēriņi tuvojas € pusmiljonam (2)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Politiskā reklāma
Politiskā reklāma Foto: TVNET/LETA

​Trīs nedēļas pirms Saeimas vēlēšanām partijas priekšvēlēšanu aģitācijai ir iztērējušas 1 638 393 eiro, bet tēriņu ziņā līdere joprojām ir partija "Saskaņa", aģentūra LETA noskaidroja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

Līdz 14.septembrim partija "Saskaņa" deklarējusi 461 873 eiro lielas aģitācijas pasākumu līgumsaistības, ZZS - 406 372 eiro, partija "Attīstībai/Par!" - 250 794 eiro, bet "Jaunā Vienotība" - 216 540 eiro saistības.

Nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK deklarējusi 79 401 eiro tēriņus, partija "KPV LV" - 69 140 eiro, Jaunā konservatīvā partija - 45 858 eiro, bet Latvijas Krievu savienība - 44 638 eiro.

Pārējo partiju deklarētās saistības nav lielākas par 24 000 eiro.

Divas sīkpartijas - Latvijas centriskā partija un "Par Alternatīvu" - aģitācijas tēriņus nav uzrādījušas.

Partijas oficiālajā priekšvēlēšanu aģitācijas periodā pārsvarā reklāmas izvieto vidē, sociālajos tīklos, radio un presē. Salīdzinot ar iepriekšējām vēlēšanām, ļoti minimāla aģitācija bijusi televīzijā, jo jau no 6.septembra stājās spēka aizliegums izvietot Saeimas vēlēšanu aģitācijas materiālus televīzijā.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periods ilgst no 9.jūnija līdz 6.oktobrim.

Partijai startējot visos vēlēšanu apgabalos, priekšvēlēšanu izdevumu apmērs drīkst sasniegt 533 347 eiro. Ar partijām nesaistīta persona savā vārdā priekšvēlēšanu aģitācijai var izmantot līdzekļus, kas nepārsniedz 6450 eiro.

Likums nosaka pienākumu partijām uzskaitīt un norādīt vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijā visus ieņēmumus un izdevumus, kas radušies laika posmā no 120.dienas pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai, neatkarīgi no datuma, kad izrakstīts darījumu apliecinošs dokuments, saņemts vai veikts maksājums. Ja atsevišķs deputāta kandidāts veicis individuālu priekšvēlēšanu aģitācijas kampaņu, tad šādai kampaņai iztērētie līdzekļi tiek ieskaitīti tās partijas priekšvēlēšanu izdevumos, no kuras iesniegtā saraksta šī persona kandidē attiecīgajās vēlēšanās.

Ja deputātu kandidātu sarakstu iesniedz partiju reģistrēta vai nereģistrēta apvienība, par tās priekšvēlēšanu izdevumiem uzskatāmi arī tie izdevumi, kuri šim nolūkam bijuši šo apvienību izveidojušajām partijām.

Vēlēšanu dienā, kā arī 30 dienas pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa televīzijas programmās un raidījumos ir aizliegta.

Tāpat vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanu dienas - 5.oktobrī un 6.oktobrī - priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos un publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī aģitācijas kā maksas pakalpojuma veikšana publisko elektronisko sakaru tīklos, tai skaitā internetā ir aizliegta. Izņēmums gan attiecas uz paziņojumu izvietošanu, kuri informē par partijas vai deputāta kandidāta tikšanos ar vēlētājiem.

Administratīvo resursu izmantošana priekšvēlēšanu aģitācijā ir aizliegta.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu