Filmas “Homo Novus” aizkadrā: 30. gadu bohēma Rīgā (1)

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Filmas “Homo Novus” aizskadrā: 30. gadu bohēma Rīgā
Filmas “Homo Novus” aizskadrā: 30. gadu bohēma Rīgā Foto: @lmt

Gaidot latviešu spēlfilmas “Homo Novus” pirmizrādi Latvijas kinoteātros, LMT viedtelevīzija piedāvā video stāstu sēriju par filmas tapšanu un intervijas ar radošo komandu. Pirmajā no kopā trīs video stāstiem “Homo Novus” filmas veidotāji atklāj, kā filmēšanas laikā mūsdienu Rīgā atdzīvināta 30. gadu noskaņa.

“Homo Novus” ir romantiska intrigu un pārpratumu komēdija par 30. gadu mākslinieku bohēmas dzīvi Rīgā, kuras pamatā ir Anšlava Eglīša romāns ar tādu pašu nosaukumu. Tas vēstī par jaunu un nabadzīgu, bet ambiciozu provinces mākslinieku Juri Upenāju, kas no laukiem ierodas Rīgā, lai iekarotu vietu mākslas pasaulē. Jau pirmajā vakarā viņš nokļūst mākslinieku bohēmā un iemīlas.

Režisore un scenārija autore Anna Viduleja ar romānu iepazinās 80. gadu beigās un kopš tā laika glabājusi vēlmi to iemūžināt filmā.

Sevišķu šarmu spēlfilmai piešķir 30. gadu tērpu atdarinājumi, retro automobiļi un īpaši izraudzītas Rīgas ieliņas, eksterjers un interjers, kas joprojām saglabā to laiku brīvvalsts gaisotni. Tomēr, lai paslēptu Rīgas ielu modernās iezīmes – izkārtnes, novērošanas kameras un citus elementus – veidotājiem nācās lietot dažādus paņēmienus, tostarp datorapstrādes risinājumus.

Filmas galvenais mākslinieks Kirils Šuvalovs atzīst – lielākās grūtības sagādāja šobrīd tik izplatītie plastikāta logi, jo tādu 30. gadu Rīgā nebija. Izaicinājums bija arī aktieru kostīmi. Ievērojot Anšlava Eglīša norādes romānā, kostīmu māksliniece Liene Rolšteina pat pasūtīja stellēs austus audumus, lai no tiem radītu atbilstošus tērpus.

Rīga 30. gados bija pilnvērtīga Eiropas pilsēta, kurā automašīnas nebija retums. Palīdzīgu roku autentisku auto sarūpēšanā sniedza Rīgas Motormuzejs. Muzeja direktora vietnieks Agris Šmits stāsta, ka šādiem nolūkiem krājumos ir auto, kuri joprojām saglabājuši savu funkcionalitāti un spēj pilnvērtīgi doties izbraucienā arī pa mūsdienu Rīgas ielām.

Arī aktieriem nācās apgūt jaunas kustības un uzvedības manieres, kas raksturīgas 30. gadu bohēmas dzīvei, palīgā saucot kustību māksliniekus. Galveno lomu atveidotāji, aktieri Juris Keišs, Aurēlija Anužīte-Lauciņa, Agnese Cīrule un Kaspars Zvīgulis intervijās atklāj, ka filmas elementi – tērpi un dekorācijas – , kā arī režisores darbs ļoti palīdzēja iejusties lomās. A. Cīrule arī pārliecināta, ka “Homo Novus” ir patiesi “gards kumoss”,  kas spēj konkurēt ar daudzām citām kinoteātros piedāvātajām filmām.

Spēlfilmas “Homo Novus” video stāsts skatāms arī LMT Viedtelevīzijā, lietotnē LMT Straume un internetā. Skatītāji aicināti piedalīties Twitter diskusijās par filmu, lietojot tēmturus #HomoNovus un #LMTstraume.

Komentāri (1)CopyDraugiem X Whatsapp

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu