VID izstrādājis jaunu reitinga sistēmu nodokļu maksāšanas disciplīnas uzlabošanai

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Valsts ieņēmumu dienests (VID) ir izstrādājis pilotprojektu reitinga sistēmai, kurā pēc dažādiem rādītājiem (kritērijiem) tiek vērtēti komersanti un kas palīdzēs uzņēmējiem uzlabot nodokļu maksāšanas disciplīnu, ceturtdien žurnālistiem sacīja jaunā VID reitinga izveidotāja Natālija Filipoviča.

Tāpat reitings var būt noderīgs rīks potenciālajiem uzņēmuma sadarbības partneriem, kas var novērtēt uzņēmumu, ar kuru plānota sadarbība.

Ņemot vērā, ka šis ir jauns un unikāls produkts, kam īsti līdzvērtīga nav, šobrīd tas ir pilotprojekta fāzē, sacīja Filipoviča.

Līdz šā gada beigām VID aicina ikvienu uzņēmēju sniegt priekšlikumus nepieciešamajiem uzlabojumiem, lai sistēmu pilnveidotu un jau 2019.gadā veiktu uzlabojumus un papildinājumus reitinga sistēmai.

Reitinga dati ir pieejami katram komersantam par savu uzņēmumu Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS). Nepieciešamības gadījumā reitingu var izdrukāt arī papīra formātā, tam klāt automātiski tiks uzģenerēts unikāls QR kods. Reitinga lietošana komersantam ir brīvprātīga, pēc savas iniciatīvas ar to drīkst dalīties arī ar saviem sadarbības partneriem vai citām trešajām pusēm.

Reitings komersantiem EDS sistēmā pieejams no šā gada 19.septembra. Pagaidām reitings nebūs publiski pieejams un informācija par uzņēmumu būs pieejama tikai tiem partneriem, ar kuriem uzņēmums pats dalīsies ar pieejas kodu.

Filipoviča norādīja, ka jau patlaban interesi par dalību reitingā ir izrādījuši aptuveni 1500 nodokļu maksātāji.

Filipoviča stāstīja, ka reitinga mērķis ir informēt komersantu par viņa saimniecisko darbību raksturojošo radītāju atbilstību vispārējām ekonomiskajām tendencēm, motivēt komersantu sekot savai nodokļu samaksas disciplīnai un uzlabot to, kā arī nodrošināt komersantu ar rīku, ar kuru viņš var informēt savus sadarbības partnerus par savu nodokļu samaksas disciplīnu un saimnieciskās darbības pamata radītajiem.

Reitingā ir 12 pamatkritēriji, katrā maksimālais punktu skaits ir pieci punkti. Kritēriji ir uzņēmuma reģistrācijas datu novērtējums, nodokļu pārskatu iesniegšanas disciplīna, VID administrēto maksājumu kopējais parāds, VID administrēto maksājumu kopējā parāda attiecība pret VID administrēto maksājumu iemaksām, VID administrēto maksājumu kopējā parāda izmaiņas, vidējās mēneša darba samaksas atbilstība vidējai darba samaksai valstī, vidējās darba samaksas atbilstība vidējai mēneša darba samaksai nozarē, rentabilitātes rādītājs, kopējais likviditātes rādītājs, absolūtās likviditātes rādītājs un finansiālās neatkarības rādītājs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu