Sirreālā komēdija “Silīcija ieleja” (“Silicon Valley”) par bēdubrāļiem tehnoloģiju pasaulē nu ir legāli pieejama Latvijā, LMT Viedtelevīzijā. Seriāls pēdējo gadu laikā izraisījis plašu rezonansi pasaulē, saņemot neskaitāmas uzslavas par tehnoloģiju vides autentisko atspoguļojumu. Kaut gan tā žanrs ir komēdija, vairums to uztver kā patiesu drāmu par grūto ceļu uz Silīcija ielejas augšgalu. Lai nosvinētu seriāla ienākšanu Latvijā, piedāvājam aplūkot dažus faktus, kas izceļ godalgotās komēdijas fenomenu.
Septiņi interesanti fakti par seriālu “Silīcija ieleja”
1. Īlonam Maskam nepatika pirmā sērija
Marsa fanātam un dažu kompāniju dibinātājam neizveidojās labs pirmais iespaids par seriālu. Viņš gan pieļāva lielu kļūdu - pateica to publiski un pretī dabūja brāzienu no seriāla zvaigznes Tīdžeja Millera. Pēc tam, kad Masks tika nosaukts par cilvēku, kuram patīk seksuāla rakstura sakari ar savu māti, viņš nolēma dot seriālam otru iespēju un kopš tā laika par to nav teicis nevienu sliktu vārdu.
2. Seriāla sākuma titri tiek regulāri mainīti, lai izceltu tobrīd aktuālās tehnoloģiju kompānijas
Tāpat kā paša seriāla tematika ir veidota ļoti līdzīga īstajai Silīcija ielejai, arī sākuma titri teju katrai sērijai mainās. Mērķis - izcelt Silīcija ielejas kompāniju aktualitāti, palielinot vai samazinot to logo, vai arī pajokot par tobrīd aktuālām tēmām. Piemēram, kad iznāca 5. sezona, “Facebook” logotips titros uz brīdi mainās no latīņu burtiem uz kirilicu. Šis noteikti ir komentārs par sociālā tīkla un Krievijas ietekmi uz 2016. gada ASV vēlēšanu rezultātiem.
3. Tikai vienam no galveno lomu atveidotājiem ir augstākā izglītība tehnoloģiju zinātnēs
Pakistānā dzimušais komiķis Kumails Nandžjani, kurš seriālā atveido programmētāju Dinešu, pirms nokļūšanas šovbiznesā bija izvēlējies pavisam citu ceļu. Iegūtais maģistra grāds informāciju tehnoloģiju jomā palīdzējis komiķim seriālā vēl dabīgāk jokot par programmēšanu.
4. Viens no programmētājiem katrā sērijā nemanāmi iztukšo alus pudeli
Seriālā programmētāju svīta tiek atspoguļota kā neveiklu puišu bariņš, no kuriem lielākajai daļai nav alkohola tolerances. Tomēr starp viņiem ir kāds sātanists - Gilfoils, kurš saspringtos brīžos aizsmēķē cigareti, kā arī atver skapīti, kur apslēptas psihedēliskās sēnes. Acīgākie skatītāji pamanīs, ka katrā sērijā starp intensīvo kodu rakstīšanu Gilfoils pamanās izdzert vienu aliņu. Varbūt divus. Bet ne vairāk.
5. Īstie Silīcija ielejas uzņēmēji galveno lomu atveidotājiem klāsta savas biznesa idejas
Kad kameras beidz filmēt un aktieri dodas ielās, viņus neliek mierā jauni, asinskāri uzņēmēji. Aktieriem nākas uzklausīt dažādas biznesa idejas, kuras tiek stāstītas ar nodomu, ka kādu dienu tās tiks īstenotas seriālā.
6. Scenāristi konsultējas ar tehnoloģiju ekspertiem, lai seriālu padarītu autentisku
Tiem pašiem entuziastiskajiem uzņēmējiem drīzāk vajadzētu parunāties ar seriāla scenāristiem. Tapšanas procesā tiek iesaistīti vairāki nozares profesionāļi, kas parūpējas par to, lai īstie programmētāji pēc noskatīšanās neteiktu, ka “tas taču nebija reāli”. Katra detaļa ir atstrādāta līdz pēdējam sīkumam.
7. Bils Geitss ir seriāla fans
Kādā sarunu panelī “Microsoft” dibinātājs salīdzināja seriāla sēriju ar paša pieredzi, mēģinot izsisties industrijā. Geitss atzinās, ka uz ekrāna notiekošais atgādinājis par sajūtām brīdī, kad neviens viņam neticēja.
Materiālu sagatavoja Augusts Barkovskis, kinokults.lv.