Tāpat Rubesa noliedz, ka par spīti Eiropas Savienības lielajām interesēm projekta realizācijā un vēlēšanās iekļaut «Rail Baltica» organizācijas Ziemeļjūras-Baltijas transporta koridora attīstībā, projektā būtu jūtama organizācijas «maigā roka».
«Rail Baltica» top tikai mūsu pašu ekonomiskajam labumam. «Normāli domājoši iedzīvotāji (īpaši jaunākā paaudze), kuri ir redzējuši pārējo Eiropu un lielu daļu no pārējās pasaules, saprot, kāpēc «Rail Baltica» nesīs labumu. Eiropas Savienība projektu drīzāk atbalsta, nevis kaut ko uzspiež. Kaut vai tāpēc, ka tā sedz aptuveni 85% no visām «Rail Baltica» būvniecības izmaksām,» domā Rubesa. Viņa gan nenoliedz, ka Eiropas Savienības klātesamība vienmēr ir bijusi. «Eiropas Savienība gadiem ilgi ir vedusi sarunas, lai nodrošinātu, ka Ziemeļaustrumeiropā izveido jaunu ekonomisku koridoru, aprīkotu ar jaunu ātrgaitas vilcienu infrastruktūru. Berlīnē notiekošās izstādes «InnoTrans 2018» ietvaros redzams, ka dzelzceļš iegūst arvien lielāku nozīmīguma īpatsvaru mobilitātes vidē,» spriež izpilddirektore.
Interesanti tas, ka nav izslēgta «Rail Baltica» potenciālā iekļaušanās arī transporta koridoros, kuri stiepjas caur Irānu un Persijas līča valstīm. Tiesa, lai šādu scenāriju realizētu būtu vajadzīgs izpildīt vairākus priekšnoteikumus. «Rail Baltica» ir jāuzbūvē izdevīgi, gudri, uz nākotni orientēti un pilnvērtīgi. Pēc šo priekšnoteikumu realizācijas mēs varam sākt runāt par to kāpēc mūsu infrastruktūras piedāvājums būtu labāks par mūsu konkurentu piedāvājumu,» uzskata Rubesa.