Pasaules pirmizrādi piedzīvojis pirmais elektriskais sērijveida Audi

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Audi

Audi samita laikā Sanfrancisko (ASV) Audi prezentēja kompānijas pirmo sērijveida elektroauto e-tron.

Audi e-tron ir elektrisks un sportisks krosovers, kas paredzēts gan sportiskam dzīvesveidam, gan aktīvai un ģimeniskai atpūtai. Tas ir 4,9 metrus garš, 1,9 metrus plats un 1,6 metrus augsts. Riteņu bāze ir 2,9 metri, kas nodrošina pietiekami plašu un ērtu vietu gan pieciem braucējiem, gan viņu bagāžai. Kopējā bagāžnieka ietilpība ir 660 litri, kas šo automobili padara jo īpaši piemērotu garākiem pārbraucieniem. Citiem vārdiem sakot, Audi e-tron sniedz ērtības, kādas raksturīgas Audi pilnizmēra modeļiem.

Spēcīgs un dinamisks sniegums uz jebkura ceļa seguma

Audi e-tron ir apgādāts ar diviem elektromotoriem, kuru kopējā jauda ir 300 kW (408 ZS), bet griezes moments - 664 Nm. Tādējādi, lai gan Audi e-tron ir prāva izmēra auto, 100 km/h tas spēj sasniegt 5,7 sekundēs, savukārt elektroniski kontrolētais maksimālais ātrums ir 200 km/h.

Augstākas efektivitātes sasniegšanai normālos apstākļos SUV izmanto tikai aizmugurējo elektromotoru, tātad ir klasiskās piedziņas auto. Taču vajadzības gadījumā un atkarībā no ceļa apstākļiem griezes moments tiek novadīts arī priekšējai asij un auto iegūst elektrisku quattro pilnpiedziņu. 

Galvenais nosacījums Audi e-tron sportiskajam raksturam un izcilajai laterālajai dinamikai ir zemais smaguma centrs un izsvarojums. Proti, pateicoties akumulatoru izvietojumam zem auto salona, e-tron smaguma centrs ir pielīdzināms sedanam, savukārt asu slodzes sadalījums ir līdzsvarots tuvu 50:50.

Tāpat kā Audi modeļos ar iekšdedzes dzinēju, arī e-tron ir drive select sistēma ar septiņiem dažādiem profiliem, dažādām dzīves situācijām, lai vadītājs var mainīt Audi e-tron raksturu. Pneimatiskā balstiekārta individuāli pielāgojas ceļa apstākļiem atkarībā no ātruma un vadītāja izvēles. Tās maina spēkrata augstumu līdz pat 7,6 centimetriem. Garos braucienos zemāks augstums uzlabo aerodinamiku, tādējādi iespējams nobraukt garāku ceļa gabalu.

Foto: Audi

Rekuperācija, aerodinamika un temperatūras regulācija

Pēc uzlādes Audi e-tron var nobraukt vairāk nekā 400 kilometrus WLTP testa ciklā (atšķirībā no līdz šim izmantotā NEDC cikla, WLTP labāk atspoguļo reālo dzīvi). Tas galvenokārt saistāms ar inovatīvo rekuperācijas sistēmu, kas nodrošina līdz pat 30% no nobraucamā ceļa garuma. Elektriskais apvidus automobilis var atjaunot enerģiju divos veidos: turpinot braukt, kad vadītājs atlaiž gāzes pedāli vai bremzējot. Abos gadījumos elektriskie dzinēji darbojas kā ģenerators un Audi e-tron kinētisko enerģiju pārvērš elektriskajā. 

Foto: Audi

Atkarībā no braukšanas apstākļiem elektrohidrauliskā integrēto bremžu kontroles sistēma izlemj, vai elektriskais SUV rekuperācijai izmantos elektromotora, riteņu bremzēšanu vai abu sistēmu apvienojumu. Pāreja starp elektrisko un hidraulisko bremzēšanu ir plūdena, lai vadītājs to pat nepamanītu.

Foto: Audi

Nozīmīgs faktors Audi e-tron augstajai efektivitātei ir arī aerodinamika. To cita starpā panāk ar papildu aprīkojumā pieejamajiem virtuālajiem atpakaļskata spoguļiem, kas ir pirmais šāda veida risinājums sērijveida auto ražošanā. Katra spoguļa balstā ir iebūvēta neliela kamera, kuras attēls ir redzams augstas izšķirtspējas OLED ekrānos automašīnas salonā. Ja Audi e-tron ir aprīkots ar virtuālajiem ārējiem spoguļiem, tā pretestības koeficients ir 0,27 - labākais rezultāts pilsētas apvidus automašīnu segmentā. Ar standarta lietošanas profilu šāds pretestības koeficients nodrošina aptuveni 40 kilometru gara ceļa posma ieguvumu no vienas akumulatora uzlādes.

Viedi risinājumi gan mājās, gan ceļā

Audi e-tron ir pirmā sērijveida ražošanas automašīna, kuru var lādēt līdzstrāvas stacijās ar jaudu līdz 150 kW. Tas nozīmē, ka automašīna nākamajam braucienam ir gatava pusstundas laikā. Elektrisko SUV var uzlādēt arī ar maiņstrāvu līdz 11 kW. Tāpat arī Audi piedāvā dažādus risinājumus automobiļa uzlādei mājās. Standarta mobilo uzlādes sistēmu var izmantot ar 230 voltu mājsaimniecības elektrotīklu vai 400 voltu trīs fāžu tīklu. Izvēlē ir pieejama savienojamā uzlādes sistēma, kas dubulto uzlādes jaudu līdz 22 kW. 

Foto: Audi

Ārējais izskats un interjers

Audi e-tron atspoguļo Audi dizaina pamatus, kas elektriskajā laikmetā izpaužas ar jaunām, stilistiski noteicošām detaļām. Vadītāja zona ir pielāgota šofera ērtībām. Skārienjūtīgais ekrāns, kas pavērsts pret vadītāju, aizstāj gandrīz visus tradicionālos slēdžus un pogas. Daudzas funkcijas ir iespējams kontrolēt arī ar balss vadības sistēmu. Ar standarta Audi virtuālo mērinstrumentu paneli vadītājs var izvēlēties starp diviem skatījumiem, kas skaidri atspoguļo visu informāciju augstas izšķirtspējas grafikās. Izvēlei pieejams arī Audi virtuālais mērinstrumentu panelis plus. Tajā atspoguļota elektriskās piedziņas sistēma.

Foto: Audi

Informācija, izklaide, asistentu sistēmas

Vairākas vadītāja asistenta sistēmas, tostarp efektivitātes asistents, automobiļa vadīšanu padara vēl vieglāku. Padomi Audi virtuālajā mērinstrumentu panelī un automātiskā rekuperācija palīdz vadītājam panākt ekonomisku braukšanu. Sistēma izmanto radaru sensorus, kameru attēlus, navigācijas datus un „Car-to-X” informāciju, lai analizētu satiksmes vidi un maršrutu. Apvienojumā ar adaptīvo kruīza kontroles palīgu efektivitātes palīgs spēj plānot arī Audi e-tron bremzēšanu un paātrinājumu.

Audi e-tron tiek ražots Briseles rūpnīcā, un pirmie auto Latvijā nonāks 2019. gada sākumā. Tad zināsim arī modeļa cenas. Taču var rēķināties ar aptuveni 80 tūkstošiem eiro, jo Vācijā bāzes cena noteikta 79 900 eiro apmērā.

Foto: Audi
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu