"LDz" saredz iespējas attīstīt kravu tranzītu no Tālajiem Austrumiem uz Kaļiņingradu

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Gatis Dieziņš/LETA

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) saredz iespējas aktīvākai regulārajai satiksmei attīstīt kravu tranzītu no Tālajiem Austrumiem caur Latviju uz Kaļiņingradu, aģentūru LETA informēja kompānijā.

LDz prezidents Edvīns Bērziņš ceturtdien, 27.septembrī Sanktpēterburgā tikās ar Krievijas dzelzceļa uzņēmuma "Oktobra dzelzceļš" vadītāju Vladimiru Goloskokovu, lai pārrunātu aktuālos sadarbības jautājumus. Tikšanās laikā amatpersonas pārrunāja sadarbību ar muitu, Kārsavas un Zilupes robežšķērsošanas punktu kapacitāti un krauto vagonu apstrādes ātrumu.

LDz norādīja, ka pēdējā laikā ir pieaudzis krauto vagonu nosūtīšanas apmērs abos virzienos, tādēļ efektīva to apstrāde ir nozīmīga konkurētspējīgu pārvadājumu nodrošināšanā. "Oktobra dzelzceļa" vadītāja pirmais vietnieks Sergejs Dorofejevskis arī atzinīgi novērtēja atpakaļkravu pieaugumu un tā nozīmi pārvadājumu attīstībā.

Abu dzelzceļu vadītāji apsprieda tranzītkoridora attīstības iespējas Kaļiņingradas virzienā. "LDz jau ir pieredze kravu tranzīta organizēšanā no Tālajiem Austrumiem caur Latviju uz Kaļiņingradu, un ir iespējas attīstīt šo virzienu aktīvākas regulāras satiksmes nodrošināšanai," informēja kompānijā.

Tāpat puses apsprieda arī iespējamo pasažieru satiksmes organizēšanu no Kaļiņingradas uz Sanktpēterburgu, kas ļautu attīstīt starptautiskos pasažieru pārvadājumus.

"Šodienas tikšanās ļāva gan atrisināt praktiskus sadarbības jautājumus, gan arī ir pierādījums tam, ka sadarbība ar Krievijas dzelzceļu ir sekmīga un attīstās," sacīja LDz prezidents Bērziņš.

Plānots, ka nākamā tikšanās notiks Latvijā, tostarp Bērziņš aicināja kolēģus apmeklēt Rēzekni un Daugavpili, caur kurām Latvijā tiek ievesta lielākā daļa kravu.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz loģistika".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu