Teju 50 000 stundu gaisā: Pirmā “Boeing 777" lidmašīna dodas “pensijā” (2)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Honkongas aviokompānijas “Cathay Pacific” lidmašīna "Boeing 777". Ilustratīvs attēls
Honkongas aviokompānijas “Cathay Pacific” lidmašīna "Boeing 777". Ilustratīvs attēls Foto: AFP/SCANPIX

ASV aviobūves uzņēmuma “Boeing” ražotajam lidmašīnas modelim “Boeing 777” šogad aprit 24 gadi, tomēr šie lidaparāti joprojām ir vieni no pārdotākajiem “Boeing” modeļiem, ko aviokompānijas plaši izmanto visā pasaulē. Pēc lidojumiem gandrīz ceturtdaļgadsimta garumā, pirmā “Boeing” lidmašīna nu ir veikusi savu pēdējo lidojumu – uz aviācijas muzeju ASV Arizonas štatā, kur tā pavadīs savu “pensiju”, priecējot muzeja apmeklētājus, ziņo ASV raidsabiedrība CNN.

“777” modeļa prototips “777-200” ar lidmašīnas reģistrācijas numuru “B-HNL” lidmašīnu rūpnīcu atstāja 1994.gadā, bet 2000.gadā tas nonāca Honkongas aviokompānijas “Cathay Pacific” rīcībā. 

Kopš tā laika “Cathay Pacific” ar šo lidmašīnu veica 20 519 lidojumus, kas ilga kopumā 49 687 stundas. 

“Boeing 777” ir lielākā divu dzinēju lidmašīna pasaulē. “777” sērijas lidmašīnās, atkarībā no modifikācijas, ir vietas 314 līdz 396 pasažieriem un tās vienā lidojumā spēj veikt 9700 līdz 15 800 kilometru lielu attālumu. 

Foto: AFP/SCANPIX

2018.gada maijā “Cathay Pacific” pārtrauca lidmašīnas izmantošanu regulāro reisu veikšanai, ņemot vērā tās cienījamo vecumu. 

Pēc tam, kad “Cathay Pacific” un “Boeing” panāca vienošanos par lidmašīnas ziedošanu aviācijas un kosmosa muzejam “Pima Air & Space Museum”, leģendārais lidaparāts šā gada 19.septembrī veica savu pēdējo lidojumu, piezemējoties Arizonas štata Tuksonas lidostā. 

Izziņojot vienošanos par lidmašīnas ziedošanu muzejam, “Boeing” atzinīgi novērtēja lidsabiedrības “Cathay Pacific” ieguldījumu “777” lidmašīnu projekta attīstībā. 

“Cathay Pacific” bija viena no lidsabiedrībām, kas projekta izstrādes laikā sniedza “Boeing” padomus attiecībā uz lidmašīnas dizainu.  

Šajā projektā piedalījās arī tādas pasaulē zināmas aviokompānijas kā “British Airways”, “All Nippon Airways”, “American Airlines”, “Qantas”, “Delta Air Lines”, “Japan Airlines” un “United Airlines”. 

““Cathay Pacific” ir bijusi nozīmīga loma iespaidīgajos programmas “777” panākumos. Aviokompānija sniedza lielu ieguldījumu lidmašīnas sākotnējā dizaina izstrādē, un kopš tā laikā tā ir bijusi viena no spilgtākajām modeļa vēstniecēm pasaulē,” norāda “Boeing” komerciālo lidmašīnu ražošanas struktūrvienības prezidents un izpilddirektors Kevins Makalisters. 

Foto: AFP/SCANPIX

Šobrīd “Boeing” strādā pie jaunākā “777” sērijas lidmašīnas modeļa “777-9”. Sagaidāms, ka šī modeļa lidmašīnas pirmos lidojums veiks jau nākamgad. 

“Mūsu “777-200” lidmašīnas pēdējo divu desmitgažu laikā mums ir kalpojušas ļoti labi, un nākamo mēnešu laikā turpinot nokalpojošo lidmašīnu izņemšanu no flotes, mēs ar nepacietību gaidām “777-9” lidmašīnu ienākšanu mūsu flotē sākot ar 2021.gadu,” uzsver “Cathay Pacific” vadītājs Rūperts Hogs. 

Viņš piebilst, ka pirmajai “777-200” lidmašīnai ir nozīmīga vieta gan “Cathay Pacific”, gan visas komerciālās aviācijas vēsturē. 

“Mēs esam ļoti priecīgi sadarboties ar “Cathay Pacific” veicot šo ziedojumu muzejam, tādējādi nodrošinot iespēju, ka brīnišķīgais “Boeing 777” stāsts tiek stāstīts arī turpmāk,” piebilst  Makalisters. 

Aviācijas un kosmosa muzejs “Pima Air & Space Museum” ir īsts aviācijas entuziastu “sapnis” - tajā apskatāmas aptuveni 300 lidmašīnas. 

Muzeja apmeklētājiem tiek piedāvāta iespēja arī apmeklēt Tuksonā izvietoto lidmašīnu kapsētu, kas aizņem desmit kvadrātkilometru platību. 

Foto: Caters News Agency/Scanpix
Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu