LPTA: Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā šogad varētu pieaugt robežās līdz 10%

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Dārzeņu tirdzniecība Rīgas Centrāltirgus sakņu paviljonā.
Dārzeņu tirdzniecība Rīgas Centrāltirgus sakņu paviljonā. Foto: Sintija Zandersone/LETA

Šogad mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā vidēji pieaugs robežās līdz 10% salīdzinājumā ar pagājušo gadu, aģentūrai LETA prognozēja Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izpilddirektors Noris Krūzītis.

"Statistikas dati liecina, ka ir pieaugums. Dažādiem tīkliem tas ir atšķirīgs, bet ikvienam tas robežojas plānotajos 7-8%. Mazumtirdzniecības tīklos apgrozījums ir pieaudzis, pateicoties ļoti daudziem faktoriem, tostarp algu pieaugumam, kas atspoguļojas arī rezultātos," teica Krūzītis, prognozējot, ka kopvērtējumā mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā vidēji pieaugs robežās no 7% līdz pat 10%.

Krūzītis teica, ka nozares izaugsme ir saistīta ar liekāku iedzīvotāju rocību, ko sekmējis algu pieaugums. Lai gan starp dažādām nozarēm algu pieauguma apmērs atšķiroties, tomēr tas sasniedz vismaz dažus procentus, kas pozitīvi ietekmē mazumtirdzniecības sfēru.

LPTA izpilddirektors atzina, ka savstarpējā konkurence starp mazumtirgotājiem Latvijā tikai palielinās un tirgotāji strādā pie tirdzniecības vietu modernizēšanas, taču tas neiespaido darbības rādītājus. "Konkurence pastāv un ir ļoti normāli, ka mums tāda ir. Notiek arī tirdzniecības vietu modernizācija, dažādu tīklu apvienošanās, paplašināšanās, kas ir ļoti svarīgi attīstībai," teica Krūzītis.

Viņš teica, ka šogad ļoti daudzi tirgotāji ir apvienojušies, par ko informējusi arī Konkurences padome. Savukārt mazāki tirgotāji - aug un attīstās, kļūstot lielāki un stiprāki. Lielākie pārtikas mazumtirdzniecības tirgus dalībnieki strādā pie tirdzniecības vietu paplašināšanas, modernizācijas. To sekmē gan konkurence, gan vēlme uzlabot tirdzniecības apstākļus un labāk apkalpot patērētājus.

LPTA dibināta 2010.gadā, un tajā apvienojušies pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumi "Narvesen" un "Rimi". LPTA iestājas par sakārtotu mazumtirdzniecības nozari, kurā par nozīmīgākajām izvirzītas pircēja intereses iegādāties labas kvalitātes, drošu pārtiku par atbilstošu cenu. Tādējādi LPTA darbības fokusā ir jautājumi, kas skar pārtikas mazumtirdzniecības attīstību. Tāpat asociācija līdzdarbojas un sniedz nepieciešamo ekspertīzi jautājumos, kas skar sakārtotu biznesa vidi Latvijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu