Subaru atzīst, ka krāpušies testos, kas tiešā veidā attiecas uz auto drošību (1)

Ingars Tenis
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Subaru Corp. prezidents Tomomi Nakamura
Subaru Corp. prezidents Tomomi Nakamura Foto: KIMIMASA MAYAMA/EPA

Subaru ir pirmais japāņu autoražotājs, kurš atzinis, ka savulaik falsificējis datus par sistēmām, kas tiešā veidā ietekmē auto drošības līmeni.

Preses konferencē 28.septembrī Subaru Corp. vadība atklāja, ka krāpšanās notikusi automobiļu bremžu un stūres iekārtas pārbaudēs. Šie atklājumi papildina uzņēmuma atzīšanos, ka iepriekš bijuši arī gadījumi, kad izmantotas neatbilstošas metodes auto kaitīgo izmešu un degvielas patēriņa mērīšanai. Par to raksta izdevuma The Asahi Shimbun elektroniskā versija www.asahi.com.

Subaru gan nav vienīgais autoražotājs, kurš atzinis krāpšanos sērijveida automobiļu pārbaudēs, taču šis ir pirmais gadījums, kad manipulēts ar drošībai būtisku mezglu pārbaužu rezultātiem. Subaru negrasās veikt automašīnu atsaukšanu, taču Satiksmes ministrija veiks izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai nav radušās jelkādas problēmas, kas saistītas ar auto drošību.

Var piebilst, ka pēc tam kā Subaru atzina krāpšanos ar izmešu un degvielas patēriņa rādītājiem, tika piesaistīti neatkarīgi juristi, kuru uzdevums bija veikt kompānijas izmantoto testu procedūru izvērtēšanu. Ziņojumā, kas šā gada 28.septembrī tika iesniegts Japānas Zemes, infrastruktūras, satiksmes un tūrisma ministrijā, minēts, ka Subaru Otas ražotnē, Gunmas prefektūrā konstatēti pārkāpumi visu jauno auto. Proti, izmeklēšanā noskaidrots, ka gadījumos, kad mērījumu dati nav atbilduši iekšējiem standartiem, tikušas izmantotas citas testēšanas metodes.

Piemēram, lai izmērītu aizmugurējo riteņu bremzēšanas spēku, Subaru inspektori lietoja ne tikai kājas bremzes, kas ir normālā procedūra, bet arī stāvbremzi. Savukārt mašīnas kopējo bremzēšanas spēju novērtēšanai nereti papildus izmantota stāvbremze. Turpretī gadījumos, kad riteņi nav griezušies atbilstoši kompānijas standartiem, montāžas līnijas darbinieki, kas atbildīgi par auto drošuma apstiprināšanu, riteņus pagriezuši vai visu auto pastūmuši pašu spēkiem tik daudz, lai kustības apjoms atbilstu normatīviem.

Juristu iztaujātie pārbaužu inspektori atsevišķos gadījumos sacījuši, ka manipulēšana ar datiem sākusies jau 1997.gadā. Cik ilgi tā turpinājusies un cik auto ar šādām metodēm apstiprināti izlaišanai no rūpnīcas, gan nav zināms.

Lai gan manipulēšana ar bremzēm un stūres iekārtu jau rūpnīcā izklausās dramatiski, Subaru prezidents Tomomi Nakamura norāda, ka nav pamata bažām par izmantoto metožu negatīvo ietekmi uz auto drošību. Tas tādēļ, ka visas automašīnas tāpat atbilst Ceļu satiksmes transporta līdzekļu likumā atrunātajiem auto drošības standartiem. Manipulācijas pieļautas tikai ar Subaru iekšējiem noteikumiem. Pēc nejaušības principa izvēlētu auto pārbaudes arīdzan parādījušas, ka tiem nav problēmu ar bremzēm. Tai pašā laikā pēc nejaušības principa atlasītie auto bija tie, kam tika viltoti izmešu un degvielas patēriņa rādītāji, piebilst The Asahi Shimbun. 

28.septembrī Subaru arīdzan koriģēja auto skaitu, kam viltoti izmešu rādītāji līdz 1869 vienībām. Tas ir par 318 vairāk nekā jūnijā.

Saistībā ar jaunākajiem atklājumiem Nakamura atvainojies par patērētāju uzticībai un zīmolam nodarīto kaitējumu.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu