Pašmāju influenceri šūmējas par Zīmolu topa rezultātiem

Maija Armaneva

FOTO: publicitātes

Trešdien, 3. oktobrī, mūzikas namā "Daile" tika noskaidroti "Zīmola topa 2018" uzvarētāji, tostarp ietekmīgākie Latvijas "Instagram" viedokļu līderi jeb influenceri. Rezultāti gan nesakrīt ar vairāku sabiedrībā pazīstamu cilvēku domām, par ko izcēlusies arī diskusija sociālajos tīklos.

Galvenais kritērijs topa veidošanā ir influenceru mediju vērtība Latvijā. Tā aprēķināta, izmantojot ModelTag izstrādātu formulu, kurā ņemti vērā šādi rādītāji: iesaiste, laiki (likes), komentāri un neaktīvu kontu noteikšana starp sekotājiem.

Blogere Maija Armaneva saskatījusi vairākas nepilnības izstrādātajā topā, ko aprakstījusi sociālajā vietnē "Facebook": "Diemžēl netika ievēroti šie augstāk minētie kritēriji (topā pat iekļuva pasaulē slavenā modele Andreja Pejic, kurai ar Latviju un tās topu nav nekāda sakara). Tai pašā laikā neiekļuva daudzi mani kolēģi, kurus augsti respektē gan kā profesionāļus šajā nozarē, gan viņos ieklausās tūkstošiem sekotāju, un kuru ‘engagement rate’ ir tuvu 10% (kas ir ļoti augsts rādītājs, teikšu vēl vairāk - viņu atpazīstamība, pievienotā kontenta vērtība un ER ir daudz augstāks par daudziem tiem, kas iekļuva šajā topā)."

Viņa turpina: "Par laimi, man ir pieeja vienam no lielākajiem mērīšanas rīkiem, kuru statistikai uzticas liela daļa aģentūru. Par šo es varu teikt tikai vienu vārdu - unprofessional. Jautājums - vai viena no top aģentūrām, kas uzticēja šādu statistiku, ir pārbaudījusi tās autentiskumu?"

Tāpat Maija publiskojusi foto, kuros redzams, ka pēc viņas rīka, piemēram, jūtūbere un blogere Evelīna Pārkere ieņem 5. vietu Latvijā, bet pēc publiskotā influenceru topa datiem - vien 86. vietu.

Influenceru topā iekļuvuši arī vairāki sportisti, piemēram, Kristaps Porziņģis (1. vieta), Mairis Briedis (3. vieta). Tas saniknojis blogeri Agniju Griguli, kura publiski paziņojusi: "Kā var likt vienā katlā sabiedrībā atpazīstamas personas ar influenceriem? Tad vajadzēja taisīt vienkārši Instagram Top 100."

Diskusijā iesaistījusies arī blogere Indra Salceviča un jauno mediju eksperts Artūrs Mednis.

Uz augšu