Izplūdes gāzu samazināšanas plāns var likt VW likvidēt 100 000 darbavietu

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
FILE PHOTO: A car with the Volkswagen VW logo badge is seen on display at the North American International Auto Show in Detroit, Michigan, U.S., January 16, 2018.  REUTERS/Jonathan Ernst/File Photo
FILE PHOTO: A car with the Volkswagen VW logo badge is seen on display at the North American International Auto Show in Detroit, Michigan, U.S., January 16, 2018. REUTERS/Jonathan Ernst/File Photo Foto: JONATHAN ERNST/Reuters

Pārāk ambiciozi Eiropas Savienības (ES) mērķi automašīnu izplūdes gāzu samazināšanai var novest pie 100 000 darbvietu likvidēšanas, ceturtdien brīdināja Vācijas autobūves koncerna "Volkswagen" vadītājs Herberts Dīss.

Ja ES dalībvalstu ministri laika periodā no 2020. gada līdz 2030. gadam plāno samazināt CO2 izmešus par 40%, tad desmit gadu laikā nāksies likvidēt aptuveni ceturtdaļu darbvietu mūsu rūpnīcās jeb kopumā 100 000 darba vietu, intervijā laikrakstam "Sueddeutsche Zeitung" norāda Dīss.

ES dalībvalstu vides ministri otrdien vienojās, ka laikā no 2020. gada līdz 2030. gadam mēģinās panākt auto izplūdes gāzēs esošā oglekļa dioksīda emisijas samazināšanu par 35%, nevis 30%, kā bija cerējuši ražotāji, Berlīne un Austrumeiropas valstis.

Lai arī Vācijas kanclere Angela Merkele šo kompromisu nodēvējusi par pieņemamu, Vācijas Autoražotāju asociācijas (VDA) vadītājs Bernhards Matess uzskata, ka šie mērķi ir pārlieku ambiciozi un apdraud darbvietas.

Tikmēr Dīss skaidro, ka krietni pakāpeniskāka CO2 izmešu samazināšana ļautu lēnāk palielināt elektrisko automašīnu ražošanu, kam nepieciešams daudz mazāk cilvēkstundu salīdzinājumā ar tradicionālo automobiļu ražošanu.

Turpretī straujāku samazinājumu būtu grūtāk pārvaldīt, jo līdz 2030. gadam vairāk nekā pusei automobiļu būtu jābūt elektriskām, radot smagu ietekmi uz darbvietām, uzsver Dīss.

"Tik būtisks samazinājums nozīmē sāpīgu revolūciju, nevis pārvaldāmu pāreju," brīdina "Volkswagen" vadītājs, piebilstot, ka "cilvēkiem vairs nebūtu pieejami lēti mazi automobiļi, kas ražoti Vācijā".

Ja ES dalībvalstu ministri laika periodā no 2020. gada līdz 2030. gadam plāno samazināt CO2 izmešus par 40%, tad desmit gadu laikā nāksies likvidēt aptuveni ceturtdaļu darbvietu mūsu rūpnīcās jeb kopumā 100 000 darba vietu, intervijā laikrakstam "Sueddeutsche Zeitung" norāda Dīss.

ES dalībvalstu vides ministri otrdien vienojās, ka laikā no 2020. gada līdz 2030. gadam mēģinās panākt auto izplūdes gāzēs esošā oglekļa dioksīda emisijas samazināšanu par 35%, nevis 30%, kā bija cerējuši ražotāji, Berlīne un Austrumeiropas valstis.

Lai arī Vācijas kanclere Angela Merkele šo kompromisu nodēvējusi par pieņemamu, Vācijas Autoražotāju asociācijas (VDA) vadītājs Bernhards Matess uzskata, ka šie mērķi ir pārlieku ambiciozi un apdraud darbvietas.

Tikmēr Dīss skaidro, ka krietni pakāpeniskāka CO2 izmešu samazināšana ļautu lēnāk palielināt elektrisko automašīnu ražošanu, kam nepieciešams daudz mazāk cilvēkstundu salīdzinājumā ar tradicionālo automobiļu ražošanu.

Turpretī straujāku samazinājumu būtu grūtāk pārvaldīt, jo līdz 2030. gadam vairāk nekā pusei automobiļu būtu jābūt elektriskām, radot smagu ietekmi uz darbvietām, uzsver Dīss.

"Tik būtisks samazinājums nozīmē sāpīgu revolūciju, nevis pārvaldāmu pāreju," brīdina "Volkswagen" vadītājs, piebilstot, ka "cilvēkiem vairs nebūtu pieejami lēti mazi automobiļi, kas ražoti Vācijā".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu