Raidījums: Pasažieru vilciens gadiem nav atguvis pusmiljonu eiro no Rīgas domes (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Dzelzceļa tilts un vilciens, Ilustratīvs foto.
Dzelzceļa tilts un vilciens, Ilustratīvs foto. Foto: Edijs Pālens/LETA

Rīgas dome jau četrus gadus ir parādā a/s Pasažieru vilciens 563 tūkstošus eiro par pilsētnieku pārvadāšanu. Parāds radās eksperimenta laikā 2013. un 2014. gadā, kad Rīgas dome un Satiksmes ministrija vienojās, ka pašvaldības dāsnās atlaides senioriem, studentiem un vēl 11 pasažieru kategorijām darbosies arī vilcienos. Kad braucēju izrādījās vairāk, nekā rēķināts, dome atteicās maksāt. Pasažieru vilciens un Autotransporta direkcija gadiem raksta vēstules un lūdzas, lai Rīga naudu samaksā, bet rezultāta nav, vēstī raidījums Nekā Personīga.

Pasažieru vilcienu ciešāka sasaistīšana ar Rīgas sabiedriskā transporta sistēmu ir apspriesta jau no padomju laikiem, tomēr līdz šim no tā nekas dižs nav sanācis. Visam vajadzēja mainīties 2013.gadā, kad īsi pirms pašvaldību vēlēšanām Rīgas mērs Nils Ušakovs ar tā brīža satiksmes ministru Anriju Matīsu parakstīja nodomu protokolu, ka vilcienos varēs norēķināties ar Rīgas e-talonu.

Pie izpildes ķērās Rīgas dome, Autotransporta direkcija un Pasažieru vilciens. 2013.gada 1.oktobrī sistēma tika palaista, un tiesības maksāt ar e-talonu ieguva personas, kam pašvaldība bija piešķīrusi atlaides braucieniem Rīgas sabiedriskajā transportā. 

Slēdzot līgumu, puses lēsa, ka ar  Rīgas domes atlaidēm  apdāvinātie  rīdzinieki vilcienā varētu iekāpt no 600 tūkstošiem līdz vienam miljonam reižu. Par to pašvaldība Pasažieru vilcienam apņēmās maksāt 38 tūkstošus eiro mēnesī. Tomēr priviliģētie pilsētnieki izrādījās aktīvāki  un vilcienu gada laikā izmantoja  pusotru miljonu reižu. Popularitāte pieauga un pēdējā mēnesī sasniedza jau 180 tūkstošus. 

Līgumu 2014.gada 1.septembrī pārtrauca Pasažieru vilciens. Braucēju skaits bija divkārt lielāks nekā prognozēts, bet Rīgas pašvaldība atteicās par tiem maksāt. 

Pasažieru vilcienam kopumā tika nodarīti 563 tūkstošu eiro zaudējumi, taču uzņēmums neraujas tos piedzīt no domes tiesas ceļā. Četrus gadus tika rakstītas vēstules Autotransporta direkcijai, Rīgas domei; tāpat jautājums cilāts Sabiedriskā transporta padomē.  Tur jau 2016.gadā spriests, ka būtu jātiesājas, taču līdz šim nekāda progresa nav. 

Dins Merirands, Sabiedriskā transporta padomes priekšsēdētājs, norāda: "Mūsu pusē šis jautājums aizmirsts nav, jo tas vienkārši ir gluži reāls cipars šajā grāmatvedībā, tieši tāpēc, redzot.. ka nekādas virzības tajā nav…

Mēs principā uzskatām, ka tāda tiesāšanās starp valsts kapitāla sabiedrībām un pašvaldību, tas nav labais tonis. Maksimāli ir jāmēģina atrast kaut kāds kopsaucējs sarunu ceļā. Bet, ņemot vērā, ka tik ilgs laiks jau ir pagājis, tad acīmredzot sekos kaut kādas tālākas darbības no Pasažieru vilciena un Autotransporta direkcijas puses."

Rīgas dome jau četrus gadus pieturas pie vienas atbildes - dome ir izpildījusi savu līguma daļu un nevienam neko nav parādā.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu