Aptauja: Pret dienesta auto vairums šoferu izturas atbildīgāk nekā pret personīgo

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy Foto: Volkswagen Nutzfahrzeuge

57 % autovadītāju atzīst, ka pie dienesta auto stūres izjūt lielāku atbildību un braucot ir uzmanīgāki, nekā vadot personīgo auto, liecina Volkswagen komerctransporta veiktā aptauja. Taču ceturtdaļa (24 %) šādam apgalvojumam nepiekrīt.

Par to, ka autovadītāji pie darba auto stūres ir uzmanīgāki, liecina arī viņu braukšanas paradumi: aptaujas rezultāti rāda, ka, esot pie personīgā auto stūres, autovadītāji daudz biežāk mēdz neievērot CSN, piemēram, pārkāpt atļauto ātrumu. Kopumā 93 % personīgā auto vadītāju atzina, ka pie sava auto stūres ne vienmēr ievēro CSN, tostarp 16 % to dara bieži, 42 % - ik pa laikam, bet 35 % - reti. Tikmēr, vadot dienesta auto, CSN neievērot mēdz 64 % aptaujāto, tostarp 14 % - bieži, 21 % - ik pa laikam, bet 29 % - reti.

Runājot par CSN pārkāpumiem pie sava auto stūres, kā biežāko respondenti minējuši atļautā ātruma pārsniegšanu, īpaši veicot apdzīšanas manevru. Pie pārkāpumiem aptaujātie minējuši arī apstāšanos neatļautās vietās, nepiesprādzēšanos un viedtālruņa lietošanu braukšanas laikā.

Arī runājot par pārkāpumiem pie dienesta auto stūres, respondenti visbiežāk min atļautā ātruma pārsniegšanu. Minēta arī ieteicamās distances un trajektorijas neievērošana, tomēr neviens no aptaujātajiem nav norādījis uz nepiesprādzēšanos vai, piemēram, viedierīces lietošanu dienesta auto vadīšanas laikā.

“Atšķirības paradumos pie personīgā un dienesta auto stūres visdrīzāk skaidrojamas ar apziņu, ka darba auto tomēr nav personīgais īpašums, par kuru atbildību uzņemamies paši, bet gan kompānijas uzticēts instruments ērtākai darba pienākumu veikšanai. Mani kā uzņēmēju priecē apziņa, ka autovadītāji, acīmredzot, pret svešu īpašumu izjūt lielāku atbildību nekā pret savējo. Jāatzīst, ka, laikam ejot, paplašinās arī komerctransportu piedāvājums, un, ja darbiniekam uztic jaunu un kvalitatīvu auto modeli, tas, visticamāk, spēcina gan atbildības sajūtu pie stūres, gan arī stiprina lojalitāti uzņēmumam,” skaidro Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners.

Arī avārijas situācijas aptaujātajiem autovadītājiem retāk gadījušās pie dienesta spēkrata stūres. 64 % aptaujāto atzina, ka, vadot dienesta automobili, nekad nav piedzīvojuši avārijas situācijas. Savukārt, vadot personīgo auto, avārijas situācijas nekad nav piedzīvojuši 47 % respondentu.

Aptaujā gan arī noskaidrots, ka auto tehniskajam stāvoklim šoferi lielāku uzmanību pievērš, esot pie personīgā spēkrata stūres (35 %), salīdzinājumam – pie dienesta auto stūres - tie ir 6 %. Tikmēr vairāk nekā puse aptaujāto (52 %) atzīst, ka abos gadījumos automobiļa tehniskajam stāvoklim velta līdzvērtīgu uzmanību.

Lai noskaidrotu, vai un kā mainās šoferu paradumi pie personīgā un dienesta auto stūres, 2018. gada augusta beigās tika organizēta aptauja, tiešsaistē aptaujājot 294 autovadītājus. 

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu