Jāņa Čakstes mazmeita piedzīvo pazemojumu Rīgas ostā (23)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens /LETA

Pirms pāris nedēļām Latvijā tika atzīmēta valsts pirmā prezidenta Jāņa Čakstes 159. dzimšanas diena, kurai par godu viņa dzimtajās mājās "Aučos" tika atvērta jauna ekspozīcija. Uz ekspozīcijas atvēršanu bija ieradušies vairāki sabiedrībā pazīstami cilvēki, tostarp viņa mazmeita Barbara, kura ikdienā pārvietojas ratiņkrēslā. Taču viesošanos Latvijā Barbaras kundzei pamatīgi sabojāja pazemojošā attieksme, ar kuru viņa saskārās Rīgas pasažieru ostā, vēstī raidījums "4.studija".

Pēc viesošanās Latvijā Barbara Radinga kopā ar dēlu Verneru devās uz Rīgas pasažieru ostu, lai ar prāmi "Tallink" atgrieztos Zviedrijā. 

Jau iepriekš, iegādājoties biļetes, tika ziņots, ka Barbaras kundze pārvietojas ratiņkrēslā un ostā būs nepieciešama palīdzība, lai nokļūtu līdz prāmim.

Kā stāsta Barbaras kundzes radinieks Jānis Tepfers, ostā pie viņiem pienākuši divi vīri, kuri bija atsūtīti stumt ratiņkrēslu. Taču Barbaras dēls Verners norādījis, ka ratiņkrēslu vēlētos stumt pats, un lūdza vīrus palīdzēt aiznest līdz prāmim somas. 

Taču abi vīri atteicās to darīt, sakot, ka "vai nu viņi stums ratiņkrēslu, vai nedarīs neko".

Kad apkalpojošais personāls lepni bija devies prom, Jānis radiniekiem palīdzēja nokļūt līdz biļešu kontrolei. Taču arī tur viņi saskārās ar vienaldzīgu attieksmi: darbiniece izlikās nedzirdam Vernera jautājumu, kā lai nokļūst līdz prāmim, ja viņš stumj ratiņkrēslu un somas neviens nest nepalīdz. 

Beigās līdz prāmim radiniekiem palīdzējis tikt pats Jānis, kurš pauž vilšanos par tik vienaldzīgu ostas darbinieku attieksmi.

"Mums valstī ir liels empātijas trūkums," saka Jānis, "neviens no "Tallink" un ostas darbiniekiem ar Barbaru nerunāja, viņi pat rādīja ar pirkstiem uz viņu un runāja kā par "to"."

Kā skaidro Tallink pārstāve Baiba Muceniece, terminālī apkalpojošo personālu nodrošina Rīgas pasažieru osta. Muceniece piebilst, ka uzņēmums ir informēts par radušos situāciju un pieļauj, ka to varētu būt izraisījusi "komunikācijas kļūme".

Rīgas pasažieru termināla valdes priekšsēdētājs par notikušo komentārus nav sniedzis.

Barbaras kundze norāda, ka ar šādu attieksmi pret viņu kā cilvēku ar īpašām vajadzībām saskārusies pirmoreiz.

Komentāri (23)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu