Izsēdina no “paaugstināta servisa” mikroautobusa, jo šoferim nav 3 eiro, ko izdot (16)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA, Pixabay

Lai gan noteikumos paredzēts, ka Rīgas minibusos var norēķināties skaidrā naudā, Kitiju Imantā no minibusa izraidīja, jo vadītājs nevarēja izmainīt piecus eiro. Sabiedriskā transporta minibusi sniedz paaugstināta servisa pakalpojumus. To paredz 96 miljonus vērtais līgums par pakalpojuma sniegšanu. Pilnsabiedrībā “Rīgas mikroautobusu satiksme” skaidro, ka dažos gadījumos šoferim naudas var nebūt, un aicina nodrošināties ar dzelteno e-talonu.

“Kad no rīta, stāvot pieturā Imantā, tālumā pamanīju balti oranžo ekspresbusu, ļoti nopriecājos, jo kavējos. Man ir zilais e-talons – mēnešbiļete, kas oranžajā busiņā nedarbojas, tātad varu norēķināties, nopīkstinot dzelteno e-talonu, vai, kā minēts noteikumos, nopirkt biļeti pie autobusa vadītāja," iesāk TVNET lasītāja Kitija.

Miljonus vērts līgums, bet sīknaudu izmainīt nevar

"Iekāpjot sniedzu šoferim desmit eiro naudaszīmi, uz ko viņš atcirta: “Nav naudas.” Sākumā nesapratu, ko īsti viņš ar to domā, un neizpratnē gaidīju no viņa atbildi, kā rīkoties. Nepaskatoties manā virzienā, viņš vēlreiz noskaldīja “nav naudas” un sacīto papildināja ar izteiksmīgu žestu.

Minubuss stāvēja, un kāda kundze satraucās: “Brauciet taču, ieskatieties sarakstā!” Skaidrs, ka steidzāmies mēs visi.

Tikmēr pārējie pasažieri ielūkojās savos maciņos un laipna sieviete atrada divas piecu eiro naudas zīmes.

Es nodomāju, ka nu gan viss būs atrisināts. Nē! Šoferis nevarēja izdot pat trīs eiro. Atkal tas pats “nav naudas”.

Tikmēr minibuss bija izkustējies no vietas, un pasažieri uztraucās, ka mani izliks starp pieturām. Tomēr nē. Nākamajā pieturā vadītājs strauji nobremzēja un es, neko nesakot, izkāpu. Tas bija mazliet pazemojoši – it kā es pie kaut kā būtu vainīga. Nācās gaidīt autobusu, zvanīt un atvainoties, ka tikšanos nokavēšu.

No rīta var gadīties...

Oranžo ekspresbusu maršruti, cik noprotu, tieši tāpēc izveidoti, lai varētu ātri nokļūt no punkta A uz punktu B! Tad kāpēc, slēdzot 96 miljonu eiro vērtu līgumu, pie viena minibusos nevarēja izveidot normālu norēķinu sistēmu? 

Kāpēc, johaidī, paaugstināta servisa pakalpojuma sniedzējs no miljoniem vērtā līguma minibusa vadītājam neiedod sīknaudu, ko izdot pasažieriem?

Kāpēc RMS un “Rīgas satiksmi”, uzņēmumus, starp kuriem noslēgta vienošanās, maz interesē cilvēkiem ērta norēķinu sistēma? Mūsdienās pat mazajos lauku autobusos var norēķināties ar maksājumu karti, piemēram, Līgatnē. Ja manā vietā no mikroautobusa būtu izlikti cilvēki, kas atbraukuši no ārzemēm, es domāju, viņi būtu samulsuši un nobijušies,” sašutusi stāsta Kitija.

Pilnsabiedrības “Rīgas mikroautobusu satiksme” pārstāve Maija Lazdiņa gadījumu raksturo kā “retu izņēmumu”.

Viņa skaidro, ka minibusu vadītājiem maiņas nauda tiek iedota, bet no rīta var gadīties, ka šoferim nav ko izdot.

Viņa aicina iegādāties un vajadzības gadījumam turēt maciņā dzelteno e-talonu vai sagatavot precīzu naudu.

Jāatgādina, ka Rīgas mikroautobusu satiksmes sniegtie pakalpojumi ir “paaugstināta servisa”.

To paredz par 96 miljoniem eiro uz astoņiem gadiem noslēgtais līgums starp "Rīgas satiksmi" un pakalpojuma sniedzēju RMS.

Pakalpojums tiek sniegts 13 minibusu maršrutos un septiņos ekspresbusu maršrutos.

RMS savus pakalpojumus Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā sniedz kopš 2013. gada. Katru gadu kompānija pārvadā vairāk nekā 10 miljonus pasažieru.

Komentāri (16)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu