"Dīzeļgeitas" skandāla dēļ Daimler samazina peļņas prognozi

LETA/AFP
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
FILE PHOTO: Dieter Zetsche, chairman of the board of management of Daimler AG, and Ola Kallenius, member of the board of management of Daimler AG, present the Mercedes GLE during a press conference on the first press day of the Paris auto show, in Paris, France, October 2, 2018. REUTERS/Regis Duvignau/File Photo
FILE PHOTO: Dieter Zetsche, chairman of the board of management of Daimler AG, and Ola Kallenius, member of the board of management of Daimler AG, present the Mercedes GLE during a press conference on the first press day of the Paris auto show, in Paris, France, October 2, 2018. REUTERS/Regis Duvignau/File Photo Foto: REGIS DUVIGNAU/REUTERS

Vācijas autobūves koncerns "Daimler" atkārtoti samazinājis peļņas prognozi šim gadam, brīdinot, ka izmaksas saistībā ar tā dēvēto dīzeļgeitas skandālu samazinās uzņēmuma ienākumus.

Kompānija prognozē, ka tās peļņa pirms procentiem un nodokļiem (EBIT) šogad būs ievērojami zem pērn uzrādītā rezultāta.

"Daimler" EBIT pērn veidoja 14,3 miljardus eiro, un sākotnēji tika prognozēts, ka šogad tā būs ievērojami lielāka par pagājušā gada rezultātu.

Uzņēmums šo prognozi jau samazināja pirms četriem mēnešiem, tajā laikā šo lēmumu skaidrojot ar jauniem muitas tarifiem, kas piemēroti automašīnu eksportam no ASV uz Ķīnu.

Taču šoreiz prognozes samazināšana saistīta ar dīzeļautomašīnu kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu.

Šī skandāla dēļ "Daimler" šogad Eiropā bijis spiests atsaukt vairāk nekā 770 000 dīzeļautomobiļu.

Kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūras izmantoja Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen", kas 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu rādītāju falsificēšanas programmatūra.

Kopš 2015.gada arī citi Vācijas autoražotāji bijuši spiesti atsaukt automobiļus saistībā ar falsificēšanas programmatūru izmantošanu, taču neviens uzņēmums līdz šim nav atzinis tik masveidīgu krāpšanos kā "Volkswagen".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu