"Latvijas auto" padome: Ja valde nepildīs mūsu nosacījumus, tiks lemts par tās atbrīvošanu

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
SIA "Lignum" direktors Uldis Līviņš (no kreisās) un biedrības "Āgenskalns - mūsu mājas" vadītājs Ēriks Pūle biedrības rīkotā piketa laikā pie Ministru kabineta ēkas pret vienā no "Rail Baltica" dzelzceļa trases variantiem iekļautā pazemes tuneļa izbūvi Āgenskalnā.
SIA "Lignum" direktors Uldis Līviņš (no kreisās) un biedrības "Āgenskalns - mūsu mājas" vadītājs Ēriks Pūle biedrības rīkotā piketa laikā pie Ministru kabineta ēkas pret vienā no "Rail Baltica" dzelzceļa trases variantiem iekļautā pazemes tuneļa izbūvi Āgenskalnā. Foto: Ieva Lūka/LETA

Ja autopārvadātāju asociācijas "Latvijas Auto" esošā valde nevēlēsies strādāt atbilstoši jaunās padomes plāniem un nepildīs tās nosacījumus, tad tiks lemts par tās atbrīvošanu, pastāstīja "Latvijas Auto" padomes priekšsēdētājs Uldis Līviņš.

Kā ziņots, "Latvijas auto" biedri 16.oktobrī ārkārtas kopsapulcē nobalsoja par padomes atcelšanu. Asociācijas biedri pārmeta valdei no starptautiskās asociācijas IRU Latvijas asociācijai pārskaitītā miljona eiro līdzekļu slēpšanu no biedriem, bet padomei tika veltīta kritika par asociācijas budžetu un pārlieku lielu līdzekļu izšķiešanu. Asociācijas kopsapulcē tika nolemts atcelt esošo padomi un ievēlēt jaunu. No iepriekšējā padomē esošajiem 15 locekļiem pārvēlēts tika viens - Līviņš.

Līviņš informēja, ka pirmā jaunās padomes sēde ir notikusi šonedēļ un viņš tajā ir ievēlēts par padomes priekšsēdētāju.

Jautāts par turpmākajiem padomes plāniem, Līviņš pastāstīja, ka pašreiz padomes locekļi tiekas ar Latvijas auto pārvadātājiem, lai noskaidrotu viņu viedokļus gan par darbiem, kas asociācijai veicami, gan padomes darba plāniem, gan attieksmi pret pašreizējo valdi.

"Mēs netaisāmies uzreiz valdi noņemt. Mēs vienkārši gribam aktualizēt visu to darbību, ko valde līdz šim ir veikusi. Padomei ir jābūt tai, kura strādā. Katram padomes loceklim ir jāstrādā," pauda Līviņš, piebilstot, ka līdz šim padome diez ko daudz nav darījusi. Viņš arī uzsvēra, ka padomei ir jāvada valde un jābūt pilnīgā kontrolē par to, ko valde dara, un nevis otrādi.

"Diemžēl mums šādas kontroles nav, vienmēr notiek visādas mahinācijas un tās vienmēr organizē valde," pauda asociācijas padomes priekšsēdētājs.

"Mums ir jābūt skaidrībai, kas notiek asociācijā un, ko mēs varam darīt Latvijas autopārvadātāju labā. Pašreiz valde neko nedara, viņi tikai saņem lielas algas. Mēs esam lielākā sabiedriskā organizācija Latvijā un valdē ir jābūt kārtībai. Visu "Latvijas auto" darbību vada valde, bet praktiski viņiem nav, ko darīt," norādīja Līviņš.

Asociācijas padomes priekšsēdētājs pastāstīja, ka pašreiz padome izstrādā sistēmu, kā skatīties uz lietām, kas notiek asociācijā, un kas tieši padomei ir jāpaveic.

"Nākamreiz satiekoties, padome vienosies, kādi jautājumi jāuzdod valdei, kas tai ir jāpilda. Mēs izskatīsim dokumentāciju par iepriekšējiem gadiem un nākamā gada budžetu. Mēs meklēsim jaunu ofisu, kas būs lētāks. Ja valde negribēs pildīt mūsu nosacījumus, tad būs jālemj par tās darbību. Ja valde negribēs strādāt, tad būs jāņem jauni cilvēki, kas vēlēsies strādāt tā, lai visi autotransporta pārvadātāji būtu apmierināti," teica Līviņš, piebilstot, ka galvenais ir kopīgiem spēkiem aizstāvēt Latvijas autopārvadātāju iekšējo tirgu.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka "Latvijas auto" biedri kopsapulcē 16.oktobrī pārmeta vadībai no starptautiskās asociācijas IRU Latvijas asociācijai pārskaitītā miljona eiro līdzekļu slēpšanu no biedriem un vēlējās, lai šī nauda tiktu sadalīta starp biedriem.

Valdes ģenerālsekretārs Jānis Āboltiņš skaidroja, ka no starptautiskās transporta organizācijas IRU pērn asociācija ieguva 1,093 miljonus eiro, bet šogad 1,101 miljonu eiro.

Iemesls, kāpēc šāda nauda ieskaitīta, sākās 1995.gadā, kad IRU pārgāja uz citu karnešu apdrošināšanas sistēmu. Tas saistīts ar procesu, kurā IRU tiesājās ar apdrošinātāju AON, kura ieskaitīja līdzekļus IRU.

Tā kā daudzām asociācijām ir grūts finansiālais stāvoklis, IRU nolēma daļu no fondiem atgriezt asociācijām. Finanšu līdzekļi tika sadalīti proporcionāli tam, cik daudz karnetes katra asociācija ir iegādājusies periodā no 1995.gada. Starp visām asociācijām kopā tika sadalīti 30 miljoni Šveices franki.

Asociācijas biedri pārmeta valdei, ka finanšu pārskatos nav redzamas no IRU ienākušās summas.

Asociācijas valdē darbojas Āboltiņš, prezidents Valdis Trēziņš un valdes loceklis Aivars Buls.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu