Konteineru kustība starp Rietumiem un Austrumiem caur Latviju lēnām uzņem apgriezienus

FOTO: Publicitātes foto

Vēl tikai pērn tika atklāts konteinervilcienu maršruts no Rīgas uz Ķīnu, bet jau pagājušajā nedēļā Rīgas ostā ieradās kuģis ar 264 konteineriem, kas pilnā apmērā paredzēti transportēšanai tieši uz Ķīnu. Tas ir kā apliecinājums, ka konteineru kustība starp Rietumiem un Austrumiem caur Latviju lēnām uzņem apgriezienus.

Kā uzsver SIA "Riga Container Terminal" valdes priekšsēdētājs Valdis Andersons: “Tas ir nebijis precedents, kad ostā ierodas kuģis, uz kura visi esošie konteineri ir domāti tikai Ķīnas tirgum. Līdz šim Ķīnai paredzētie konteineri tika vesti kopā ar citām valstīm paredzētajiem konteineriem.”

Pēc aptuveni 12 stundu ilgas kuģa izkraušanas, konteineri tika pārkrauti uz vilciena platformām. To tālākai pārvadāšanai nodrošināti seši vilcienu sastāvi, kas tālāk pa dzelzceļa sliedēm dodas Ķīnas virzienā. To pārvadājumu nodrošina VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) meitassabiedrība “LDz Loģistika” kravas ekspresvilciena Minska-Rīga ietvaros, savukārt no Minskas konteineri tiek vesti tālāk uz Ķīnu.

Tā ir laba iespēja Latvijas tranzīta sektoram – ostas uzņēmumiem, LDz un dzelzceļa pārvadātājiem - pierādīt savu spēju ātri un kvalitatīvi nodrošināt pakalpojumus sadarbībā ar partneriem Rietumeiropas ostās, Baltkrievijā un Ķīnā. Turklāt, lai šādu kuģu uzņemšana Latvijas ostās un vilcienu nosūtīšana pa Latvijas dzelzceļa sliedēm kļūtu par ikdienu, patlaban tam ir labvēlīgi ārējie faktori.

“Tās jaudas, kādas pieejamas caur Baltkrieviju un Poliju, praktiski ir izsmeltas, kas savukārt nozīmē to, ka būs jāmeklē jauni ceļi, lai nogādātu šīs kravas uz Eiropu un atpakaļ. Un viens no jaunajiem ceļiem ir caur Latviju,” atzīmē V.Andersons.

    Uz augšu