Forums uzņēmējus aicina pievērsties aktuālai tendencei uzņēmējdarbībā – dizaina domāšanai

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Globālās konkurences apstākļos ikviens uzņēmums meklē veidus, kā izcelties starp citiem un panākt maksimālu sava pakalpojuma vai produkta noietu. To var sasniegt ar dažādiem līdzekļiem, taču visā pasaulē par tendenci kļuvusi dizaina domāšana. Tā māca ieviest uzņēmējdarbībā specifiskus domāšanas principus, ko praksē pārbaudījuši arī vairāki uzņēmumi Latvijā, palielinot eksporta jaudu. Savā pieredzē par dizaina domāšanu uzņēmumi un eksperti dalīsies Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētajā biznesa forumā “Uzņēmums 2.0 I Dizaina domāšana”, kas 21. un 22. novembrī norisināsies Ventspilī, teātra namā “Jūras vārti”.

“Dizaina domāšana ir pieeja, kas vērsta uz inovāciju procesu, kurā sadarbības rezultātā jau esošā biznesā tiek veidoti jauni koncepti un prototipi. Būtībā tas ir veids, kā radošus procesus pielāgot biznesa vajadzībām. Dizaina domāšanā vienlīdz liela nozīme ir gan radošumam, gan analītiskajai domāšanai, kuru mijiedarbības piemērus semināra laikā mācīs un rādīs lektori,” uzsver LIAA Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājs Kristaps Tālbergs.

 

Forumā savos pieredzes stāstos dalīsies Latvijas uzņēmumi (“Lattelecom”, “Anatomy Next”, “Vividly”, “UX Design Agency” u.c.), kas veiksmīgi ieviesuši dizaina domāšanu savā darbā. Uzstāsies arī Latvijā populāri dizaineri, piemēram, Maija Rozenfelde, Jeļena Solovjova un citi, kas skaidros, kāpēc dizaineri ir pieprasīti un vajadzīgi arī uzņēmumos, kam ar dizaina nozari nav nekādas saistības. Šajā dienā uzstāsies arī profesors Pīters Kellijs (Peter Kelly), kurš atklās, kādi dizaina domāšanas elementi ir “Apple”, “Amazon” un citu miljoniem ASV dolāru vērtu uzņēmumu attīstības pamatā, savukārt izaugsmes treneris Pols Hjūzs (Paul Hughes) forumā runās par to, kā dizaina domāšanu var izmantot kā stratēģisku rīku uzņēmējdarbības dizainēšanā. Lekcijās tiks nodrošināts tulkojums latviešu valodā.

 

Foruma otrajā dienā, 22. novembrī, norisināsies 3 interaktīvas meistarklases, lai forumā izskanējušās atziņas varētu vēl labāk izprast. Tajās Pīteram Kellijam un Polam Hjūzam pievienosies industriālais dizainers Čārlzs (Charles) Bušmanis un “Creativity Lab” dibinātāja Latvijā Signe Adamoviča, lai praktiski parādītu, kā dizaina domāšanu izmantot uzņēmuma attīstībā. Darba valoda meistarklasēs – angļu.

 

Forumam iespējams pieteikties vietnē dizaina.domasana.liaa.gov.lv

 

Biznesa forums vietējiem uzņēmumiem tiek organizēts jau devīto gadu, un šoreiz tas veltīts dizaina domāšanas metodei, kas vērsta uz lietotāju vajadzību apzināšanu un ātru risinājumu meklēšanu, rezultātā radot pieprasītus produktus un pakalpojumus. Pasākumā gaidāmi gan Latvijas uzņēmumu pieredzes stāsti par dizaina domāšanas pielietojumu uzņēmuma vadībā un preces vai pakalpojuma izstrādē, gan pasaules līmeņa domātāju lekcijas, kurās varēs vairāk uzzināt par dizaina domāšanas stratēģijām.

 

Plašāka informācija:

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

Ārējās tirdzniecības veicināšanas departaments

Biznesa informācijas nodaļa

+371 67039459

events@liaa.gov.lv

 

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu