"Stadler" vīlies par zaudējumu PV elektrovilcienu iepirkumā (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Pasažieru vilciens Centrālajā dzelzceļa stacijā. Ilustratīvs attēls.
Pasažieru vilciens Centrālajā dzelzceļa stacijā. Ilustratīvs attēls. Foto: LETA

Šveices kompānija "Stadler" ir vīlusies, ka nav uzvarējusi AS "Pasažieru vilciens" (PV) elektrovilcienu iepirkumā, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

Uzņēmumā norādīja, ka Šveices dzelzceļa vilcienu ražotājs ir ar lielu pieredzi valstīs ar smagiem klimatiskiem apstākļiem. Simtiem vienstāva un divstāvu vilcienu tiek droši ekspluatēti Igaunijā, Somijā, Norvēģijā, Zviedrijā un Baltkrievijā gan šaursliežu, gan platsliežu dzelzceļos.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka PV jaunos elektrovilcienus iegādāsies no Spānijas uzņēmuma "Talgo". Kopējā vilcienu piegādes līgumcena ir 225 303 262 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, kā arī to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem un personāla apmācība.

PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norādīja, ka "Talgo" piedāvājums bija saimnieciski izdevīgākais visā vilcienu paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Jautāts, kādas bija pārējo pretendentu piedāvātās līgumcenas, Grigulis sacīja, ka nākamais izdevīgākais piedāvājums bija par nepilniem 20 miljoniem eiro dārgāks.

Tāpat ziņots, ka valdība 5. novembrī nolēma, ka PV līdz 2024. gadam elektrovilcienu rezerves daļu fonda un vilcienu uzturēšanas iekārtu, kā arī vilcienu depo izbūvē varēs ieguldīt līdz 259 miljoniem eiro no valsts budžeta.

Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un "Škoda Vagonka".

Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā, kurā piedalījās CAF un "Stadler", par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču "Stadler" ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās "Hyundai Rotem" un "Stadler". Labākās cenas piedāvājumu iesniedza "Hyundai", taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V/S) paziņoja, ka vilcienu iegādei no "Stadler" nav finansējuma, un PV līgumu nenoslēdza.

PV tika izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu