Blogeru un influenceru asociācijas dibinātāja ierauta sekotāju pirkšanas skandālā

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Blogeru un influenceru asociācijas dibinātāja Maija Armaņeva, kura nesen paziņoja, ka asociācija iestājas pret nopirktiem sekotājiem, pret savu gribu ierauta skandālā tieši par šo pašu tēmu.

Sakarā ar notikušo viņa nākusi klajā ar paziņojumu “Instagram” īsajos stāstos: “Šonakt (no svētdienas līdz pirmdienas rītam) tika tīšuprāt nopirkti “boti” jeb fake followers manam @maija_armaneva profilam, lai vēlāk tīšuprāt vērstu pret mani sabiedrību par to, ka ir izveidota Blogeru un influenceru asociācija. Šī aktivitāte tika veikta, lai tuvākajā laikā kāds publiski paziņotu par to, ka asociācijas dibinātāja, kas iestājusies “Fraud Off” jeb “Atkrāpies” kustībā, pati pērk viltus sekotājus.

Dēļ šādām ļaunprātīgām aktivitātēm esmu pārgājusi uz privāto un slēgto profilu, kas liedz veikt līdzīgas darbības no citu lietotāju puses. Esmu jau sazinājusies ar kustības “Atkrāpies” vadītājiem, reklāmas aģentūrām, saviem sadarbības partneriem un draugiem, kā arī pašu “Instagram”, lai pēc iespējas ātrāk informētu par notikušo. Joprojām manuāli dzēšu ārā tos 5000 fake accounts, kas tika ļaunprātīgi nopirkti manam profilam.

Atkārtošu, ka asociācijas mērķis ir izglītot blogerus un influencerus, tiem palīdzēt un tos atbalstīt. Šāda ļaunprātīga rīcība, kas tika vērsta pret mani, ir tikai kārtējais pierādījums tam, ka šajā nozarē valda pārāk liels haoss. Tie, kas baidās par savu profesiju, vietu tirgū vai darba iespējām nākotnē, ir spējīgi tikai un vienīgi uz šādām zemiskām darbībām. Tā vietā es ieteiktu savu enerģiju guldīt sevī, nevis manī. Vienkārši atdeve būs lielāka un jūsu laiks netiks velti pazaudēts. [sic]”

Kā jau ziņots, Blogeru un influenceru asociācija, kas apvienos nozares profesionāļus, kā arī emuāristus iesācējus, kuru darbība atbilst augstiem kvalitātes standartiem un profesionālās ētikas normām, ir pievienojusies pretkrāpšanas kustībai #Atkrāpies.

„Asociācijas uzdevums ir sakārtot šo jomu,” paziņoja tās dibinātāja Maija Armaņeva. „Mēs esam pret visu veidu krāpšanu — nopirktiem sekotājiem, līgumu neslēgšanu un nespēju izrakstīt rēķinu, kā arī citām neprofesionālas darbības izpausmēm. Krāpšana ir nepieņemama ne tikai no ētikas viedokļa, bet arī objektīvu iemeslu dēļ, piemēram, saskaņā ar “Instagram” algoritmiem nopirkti sekotāji neļauj īstiem cilvēkiem ieraudzīt publikāciju, kas viņus varētu interesēt. Ir svarīgi to izskaidrot jaunajiem emuāristiem, kas vēl daudz ko nezina.”

Blogeru un influenceru asociācijas dibinātāja norāda, ka organizācijas mērķi un uzdevumi pilnīgi atbilst idejai, ko pauž plaši pazīstamā kampaņa #Atkrāpies, kas ir augstu novērtēta daudzos starptautiskos, tostarp pasaules līmeņa, konkursos. „Mums ir liels gods pievienoties citiem šīs kustības dalībniekiem, piemēram, Finanšu ministrijai, Valsts ieņēmumu dienestam un citām valsts institūcijām, kā arī ievērojamiem privātuzņēmumiem, piemēram, „Rīga Plaza”, „Fazer Bakery Baltic”, „Draugiem Group”, „ELVI Latvija”, „Narvesen Baltija” un daudziem citiem. Pētījumi liecina, ka pēdējo triju gadu laikā 57% Latvijas iedzīvotāju ir saskārušies ar kāda veida krāpšanu, piemēram, kontrabandu, viltojumu, honorāriem aploksnēs un tamlīdzīgi. Ikvienam ar to ir jācīnās savu iespēju robežās.”

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Latvijas Blogeru un Influenceru Asociācija pievienojusies pretkrāpšanas kustībai #Atkrāpies ?? lai atbalstītu tā dēvētos viedokļu līderus jeb influencerus un blogerus godīgā biznesa veidošanā internetā. Asociācija iestājas pret visu veida krāpšanām, tostarp nopirktiem sekotājiem, līgumu neslēgšanu un nespēju izrakstīt rēķinu, kā arī citām neprofesionālas darbības izpausmēm. ... "Dažkārt uzņēmumi sadarbojas ar emuāristiem, kam ir aptuveni 70% nopirktu sekotāju - robotu. To var izskaidrot tikai tādējādi, ka zīmoli nav līdz galam izpētījuši šī tirgus nianses un tā emuārista produktivitātes koeficientu, ar kuru sadarbojas," aģentūrai LETA skaidroja @maija_armaneva ... ?Par to vairāk klausieties šodien #BaltkomRadio no 12:15 līdz 12:55

A post shared by Blogeru Influenceru Asociācija (@blogeru_influenceru_asociacija) on

Krāpšana ļoti izkropļo ietekmētāju tirgu. „Dažkārt uzņēmumi sadarbojas ar emuāristiem, kam ir aptuveni 70% nopirktu sekotāju - robotu. To var izskaidrot tikai tādējādi, ka zīmoli nav līdz galam izpētījuši šī tirgus nianses un tā emuārista produktivitātes koeficientu, ar kuru sadarbojas,” stāsta Armaņeva.

Blogeru un influenceru asociācijas dibinātāja sacīja, ka pirmām kārtām ir svarīgi informēt un izskaidrot ietekmētājiem un emuāristiem, kā ir jāstrādā, tomēr asociācijā netiks pieņemti biedri, kas neievēro profesionālās ētikas normas un negarantē augstu sava darba kvalitāti: „Dalība asociācijā tāpat kā zīmols #Atkrāpies nozīmē kvalitāti un profesionalitāti.”

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Uz augšu