Riva, Tīna, Kreilis: “Supernova” jaunās sezonas dalībnieki parāda sevi žūrijai

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

FOTO: Lauris Vīksne

Sākot no pirmdienas, 26. novembra, Latvijas Televīzijas autoru un izpildītāju konkursa “Supernova” mājaslapā ikviens mūzikas entuziasts var noskatīties piektās sezonas pretendentu uzstāšanos atlases žūrijas priekšā un novērtēt konkursam pieteiktās dziesmas, kas izturējušas pirmo atlases kārtu.

Visas konkursa “Supernova” piektās sezonas pretendentu uzstāšanās atlases žūrijas priekšā ir publicētas projekta “YouTube” kontā un mājaslapā, un klausītāji savu vērtējumu par katru uzstāšanos var izteikt, spiežot ikonu “Par”, “Pret” vai “Rezerve”.

Vērtējot iepriekšējās “Supernova” sezonas dalībniekus, tautas žūrijas aktivitāte bija necerēti liela – kopumā tika saņemti vairāk nekā 152 tūkstoši novērtējumu. Interesanti, ka tautas un repertuāra žūrijas domas pērn sakrita un visaugstāk tika novērtēta viena un tā pati dziesma – Edgara Kreiļa sarakstītā un izpildītā “Younger Days”.

“Supernova” piektajai sezonai kopumā tika pieteiktas 83 dziesmas, no kurām 64 dziesmas atbilda konkursa nolikumam un tās vērtēja repertuāra žūrija. Šīs žūrijas sastāvā bija mūzikas ierakstu izdevniecības “Universal Music Group” pārstāvji un to Latvijas vadošo radiostaciju pārstāvji, kas ikdienā atskaņo un palīdz popularizēt Latvijā radītu mūziku.

Pēc pirmās kārtas, kurā repertuāra žūrijas pārstāvji dziesmas klausījās, nezinot ne to izpildītājus, ne autorus, ne producentus, uz otro atlases kārtu klātienē tika aicināti 33 dalībnieki.

Konkursa otrās atlases kārtas žūrijas sastāvā šogad bija “Latvijas Mūzikas attīstības biedrības/Latvijas Mūzikas eksports” izpilddirektore Agnese Cimuška-Rekke, “Radio SWH” programmu producents un mūziķis Artis Dvarionas, “Supernova” žūrijas priekšsēdētājs, “Latvijas Radio 5 - Pieci.lv” mūzikas redaktors un mūzikas producents DJ Rudd, kā arī “Supernova 2019” producente Ilze Jansone.

“Tā kā šī gada nolikumā noteikts, ka pieņemam tikai gatavas dziesmas nevis demo versijas, un jau pieteikšanās brīdī ir jābūt zināmiem visiem dziesmas izpildītājiem un konkrētai komandai, gaidījām mazāku pieteikumu skaitu, jo gatavas dziesmas iesniegšana prasa nopietnu ieguldījumu un lielu darbu,” atklāj “Supernova 2019” producente Ilze Jansone.

Tos 16 dalībniekus, kuri piedalīsies konkursa pusfinālos, Latvijas Televīzija izziņos 5. decembrī. Pirmā pusfināla cīņa tiks aizvadīta 26. janvārī.

Ko domā atlases žūrija?

“Noteikti gribu paust prieku par daudziem jauniem un drosmīgiem dziesmu autoriem. Tiesa, ne visi no viņiem izrādījās arī labi izpildītāji,” saka “Radio SWH” programmu producents un mūziķis Artis Dvarionas.

Viņš turpina: “Pēc otrās atlases kārtas ir laba sajūta, jo tālākā “Supernovas” virzība būs gana interesanta. Ir vairāki spēcīgi kandidāti uz uzvaru, bet dziesmas un to izpildījumi ir ļoti dažādi. Skatītājiem garlaicīgi nebūs!”

Tikmēr “Supernova 2019” žūrijas priekšsēdētājs DJ Rudd uzskata, ka šogad trūkst dziesmu, kurām varētu būt liela hita potenciāls. “Līdz ar to šajā sezonā izpildītājiem būs vairāk jāsacenšas skatuves mākslā. Tas situāciju padara interesantāku no konkursa viedokļa,” viņš piebilst.

Vērtējot konkursam pieteikto dziesmu eksporta potenciālu, “Latvijas Mūzikas attīstības biedrības/Latvijas Mūzikas eksports” izpilddirektore Agnese Cimuška-Rekke atzīst, ka daudziem dalībniekiem pietrūkst vīzijas un plāna, kā savu dziesmu virzīt mūzikas tirgū, kas tomēr ir būtiska veiksmes un panākumu sastāvdaļa. “Būtu lieliski, ja laika gaitā tas mainītos. Cerams, ka dalībnieki to ņems vērā, jo ieguvēji būs viņi paši.”

Jau ziņots, ka “Supernova” piektajā sezonā tika veiktas vairākas būtiskas izmaiņas konkursa nolikumā - izpildītāji un producenti konkursā varēja piedalīties jau no 16 gadu vecuma, tāpat tika noteikts, ka konkursam var pieteikt tikai gatavas dziesmas, nevis demo versijas.

Latvijas Televīzijas autoru un izpildītāju konkursa “Supernova 2019” uzvarētājs iegūs iespēju uzstāties 64. starptautiskajā Eirovīzijas dziesmu konkursā – pasaules lielākajā tiešraides TV šovā, ko šogad vēroja 186 miljoni skatītāju Eiropā un visā pasaulē.

Uz augšu