"Maxima Latvija" ievieš digitālus risinājumus pārtikas produktu derīguma termiņa beigu savlaicīgai identificēšanai

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Postimees

Mazumtirgotājs "Maxima Latvija" sadarbībā ar vides apsaimniekotāju "Latvijas zaļais punkts" divos veikalos sācis pilotprojektu, ieviešot digitālus risinājumus, lai savlaicīgāk identificētu pārtikas produktus, kuriem tuvojas derīguma termiņa beigas, aģentūru LETA informēja "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule

Viņa pavēstīja, ka rudenī jaunā sistēma tika testēta "Maxima XX" veikalā, Nīcgales ielā 46a, kur ar planšetdatora palīdzību tika apzināti produkti, kuriem tuvojas derīguma termiņa beigas, bet vēlāk šis risinājums ieviests arī modes un atpūtas centrā "Rīga Plaza" esošajā "Maxima XXX" veikalā.

Digitālos risinājumus plāno ieviest arī citos "Maxima Latvija" veikalos, lai ar tehnoloģijas palīdzību samazinātu preču atkritumu daudzumu.

"Latvijas zaļā punkta" direktors Kaspars Zakulis atzīmēja, ka vides apsaimniekotāja prioritāte ir uzņēmumiem piedāvāt ilgtspējīgus risinājumus, kas maksimāli samazina to negatīvo nospiedumu dabā. "Pārtikas atkritumi veido būtisku īpatsvaru kopējā atkritumu plūsmā. Taču līdz ar pārtikas atkritumiem, izmests arī iepakojums, un, lai to visu saražotu tiek tērēti dabas resursi. Apzinoties šo problēmu, "Latvijas zaļais punkts" ir radis viedu un modernu risinājumu, lai veikalu plauktos samazinātos to produktu daudzums, kuri derīguma termiņa dēļ tiek izmesti atkritumos," viņš sacīja.

Zakulis minēja, ka līdz šim produktu derīguma termiņu kontrole norisinājās manuālā veidā. "Sistēma, kas patlaban testēta, nodrošina automatizētu informācijas apkopošanu digitālajā vidē. Sistēma katru rītu uzrāda sarakstu ar tiem pārtikas produktiem, kuriem nepieciešams pievērst pastiprinātu uzmanību, tādā veidā palīdzot atbildīgajiem darbiniekam pārbaudīt visas preces savlaicīgi, tādējādi ierobežojot pārtikas izšķērdēšanu un veicinot atbildīgu patēriņu," viņš teica.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka "Maxima Latvija" apgrozījums pērn bija 723,054 miljoni eiro, kas ir par 4,2% vairāk nekā 2016.gadā, bet kompānijas peļņa palielinājās par 93,9%, sasniedzot 23,224 miljonus eiro.

"Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai "Lincoln Land Erste B.V". Uzņēmuma veikalu tīklu veido četru formātu 159 tirdzniecības vietas - pieci "Maxima XXX", 24 "Maxima XX", 127 "Maxima X" un trīs "Maxima Express".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu