PV jāsagatavo darba plāns pasažieru pārvadāšanai pēc liela mēroga pasākumiem

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Dzelzceļa tilts un vilciens, Ilustratīvs foto.
Dzelzceļa tilts un vilciens, Ilustratīvs foto. Foto: Edijs Pālens/LETA

AS "Pasažieru vilciens" (PV) kopā ar atbildīgajiem dienestiem jāsagatavo pasākumu plāns pasažieru pārvadāšanai pēc liela mēroga pasākumiem, šodien, tiekoties ar PV vadību, uzdeva satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Satiksmes ministrijas (SM) pārstāve Iveta Kancēna aģentūru LETA informēja, ka Augulis šodien tikās ar PV padomes priekšsēdētāju Sandi Šteinu, PV valdes priekšsēdētāju Rodžeru Jāni Griguli, valdes locekļiem Ingu Vageli un Aldi Daugavvanagu, lai pārrunātu līdz šim paveikto un uzklausītu aktuālo informāciju par nākotnē plānotajiem un veicamajiem uzdevumiem.

Tikšanās laikā ministrs atzinīgi novērtēja, ka šogad izdevies realizēt PV lielāko izaicinājumu, kas saistīts ar jauno 32 elektrovilcienu iepirkumu procedūru un uzvarētāja izvēli. Vienlaikus norādot, ka joprojām jāattīsta dzelzceļa pasažieru pārvadājumu ātrums, precizitāte un atbilstība efektīvai sabiedriskā transporta sistēmai kopumā.

Tikšanās laikā tika uzsvērts, ka uzņēmumam kopā ar atbildīgajiem dienestiem ir jāsakārto jautājums saistībā ar to, ka ne vēlāk kā 2019. gada 1. janvārī pasažieru pārvadāšanas transportlīdzekļos un biļešu tirdzniecības vietās jāievieš jaunie kases aparāti, hibrīda kases aparāti vai kases sistēmas. Tāpat nav pieļaujama līdzīgas situācijas atkārtošanās, kāda izveidojās Rīgas dzelzceļa stacijā pēc 18. novembra svētku uguņošanas, tāpēc uzņēmumam kopā ar atbildīgajiem dienestiem ir jāsagatavo konkrēts pasākumu plāns, lai nodrošinātu pasažieru drošu pārvadāšanu pēc tik liela mēroga pasākumiem.

Grigulis informēja, ka PV 2018. gada deviņos mēnešos pārvadāja 13,7 miljonus pasažieru, kas ir par 4,6% vairāk nekā 2017.gada pirmajos deviņos mēnešos. Dīzeļvilcienu zonā pasažieru skaita pieaugums sasniedza 3,2%. Tiek prognozēts, ka 2018. gads tiks noslēgts ar stabilu pozitīvu pasažieru skaita dinamiku. Tādējādi pasažieru skaita pieaugums vērojams jau trešo gadu pēc kārtas.

2018. gada deviņos mēnešos PV reisos norīkoja 63 717 vilcienus un vilcienu precizitāte ir sasniegusi 99%.

Tāpat uzņēmumam jāturpina darbs pie klientu servisa uzlabošanas un biļešu iegādes mobilās lietotnes pilnveidošanas. Šobrīd e-biļeti, kuru var iegādāties mobilajā lietotnē un mājaslapā www.pv.lv, izvēlas tikai 5% pasažieru. PV valdes priekšsēdētājs informēja, ka PV turpina darbu, lai varētu piedāvāt elektroniski iegādāties arī abonementa biļetes, biļetes numurētām sēdvietām, kā arī biļetes ar dažādām atlaidēm.

Tikšanās laikā tika pārrunāts, ka uzņēmumam jāturpina attīstīt valsts apmaksātā dzelzceļa infrastruktūras izmantošana pilnā apmērā visos virzienos. To skaitā arī tālākos potenciālos galamērķos - Liepāja, Ventspils, Gulbene un citviet, norādīja ministrs. Viens no darbības virzieniem ir attīstīt un paplašināt pasažieru vilcienu kustību Rīgas robežās. Ir jāvērtē maršruti, kuros nepieciešams samazināt pieturvietu skaitu, kā arī tieši pretēji - kuros būtu jāveido jauni.

Rīgas tuvumā jau pašlaik brauciena ilgums atkarībā no maršruta ir saīsināts līdz deviņām minūtēm. Tālajos braucienos brauciena ilgums ir vēl jāsaīsina, lai pasažieri galamērķī nokļūtu krietni ātrāk nekā ar autobusu.

Uzņēmuma valde informēja SM vadību, ka kopā ar valsts AS "Latvijas dzelzceļš" pārstāvjiem tiek risināts jautājums par vilcienu kustības ātruma palielināšanu. Šī gada 10. jūnijā stājās spēkā jaunais vilcienu kustības saraksts, kurā vairākiem reisiem jau ir palielināts kustības ātrums, piemēram, Jelgavas virzienā jāpavada četras minūtes mazāk nekā iepriekš, Cēsu virzienā - divas minūtes, savukārt Daugavas ekspresī ceļā pavadītais laiks samazināts par deviņām minūtēm.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu