«Pitchfork» nosauc 2018. gada labākos albumus

FOTO: Pitchfork kolāža

Sekojot jaunās mūzikas tendencēm, prestižais mūzikas medijs «Pitchfork» publicējis savu versiju par 2018. gada labākajiem mūzikas albumiem. Lūk, pirmais desmitnieks. 

Pilns top100 saraksts "Pitchfork" mājas lapā.

10. Yves Tumor "Safe in the Hands of Love"

Amerikāņu mākslinieks Īvss Tumors, īstajā vārdā Šons Bovijs pie eksperimentālās mūzikas debesīm parādījās šā gadu desmita sākumā, savā mūzikā sakausēdams visdažādākos stilus - elektroniku, hiphopu, ambient, industriālo mūziku. Viņu savā šefībā paņēma androgīnais reperis Mikijs Blanko, kurš, starp citu, uzstājies arī Latvijā, festivālā "Summer Sound".

Īvss Tumors

FOTO: publicitātes

"Safe in the Hands of Love", kas izklausās kā 70. gadu soula mūzikas albuma nosaukums, ir trešais savdabīgā mūziķa diskogrāfijā. Noklausies!

9. Tierra Whack "Whack World"

15 dziesmas. Katra precīzi vienu minūti gara. Pietiekami inovatīva pieeja albuma formātam, turklāt katram skaņdarbam tapis arī video. Tāpēc šās Filadelfijas urbānās mūzikas mākslinieces Tieras Vekas (Tierra Whack) albumam 9. vieta.

Mūzika īso "Twitter" ierakstu un "Instagram" storiju paaudzei.

Noklausies albumu.

8. Low "Double Negative"

Viena no ietekmīgākajām 1990. gadu amerikāņu grupām «Low» darbojas jau 25 gadus, un šogad spējusi uzrunāt jaunās paaudzes mūzikas kritiķus ar skaņuplati "Double Negative". Arī šajā albumā grupa, kuras kodolu veido laulātais pāris Alans Spārkhoks (Alan Sparhawk) un Mimija Pārkere (Mimi Parker), turpina izmantot pieklusinātus, lēnus ritmus, elegantas divbalsības un apcer kara, arheoloģijas un mīlestības tēmas. "Double Negative" jeb dubultais noliegums ir atsauce uz ASV prezidenta Donalda Trampa izteikumiem, ka "viņš tā nebija domājis", par "would" un "wouldn't" lietošanu pēc tikšanās ar Vladimiru Putinu.

Low "Fly".

7. Earl Sweatshirt "Some Rap Songs"

Ērls Svetširts (Earl Sweatshirt), kas sākotnēji pārstāvēja skandalozo hiphopa grupējumu «Odd Future», no 16 gadus vecas hiphopa sensācijas izaudzis par nopietnu "spēlētāju" repmūzikas pasaulē. "Pitchfork" 24 gadus veco reperi jau dēvē par veterānu.

Albums tapis pēc viņa tēva nāves šā gada janvārī un ir personiskākais repera ieraksts.

6. Rosalía "El Mal Querer"

Kad Rozālijas hits “Malamente (Cap.1: Augurio)” maijā tika publicēts "YouTube", bija skaidrs, ka jaunā spāņu dziedātāja ir atradusi pati savu unikālo ceļu popmūzikā.

Noskaties.

Ir dzimusi jauna spāņu mūzikas popzvaigzne. 

5. Snail Mail "Lush"

Klasisks 90. gadu indie atradis dzirdīgas ausis arī 2018. gadā. Ja esat klausījušies "Pavement", tad "Snail Mail" tāda blāva atblāzma vien ir, taču mūsdienu urbānās mūzikas dominētajā mūzikas ainavā, šādi sirsnīgi, atklāti pusaudžu indie albumi ir patīkams pārsteigums.

4. Robyn "Honey"

Zviedru popzvaigznes Robinas (Robyn) fani šogad varēja atviegloti nopūsties, dziedātāja tomēr nebija mūzikai atmetusi ar roku, kā vienu brīdi jau likās, un izdevusi jaunu skaņuplati. Jaunais albums izdots pēc astoņu gadu pauzes.

39 gadus vecā dziedātāja dzied par savu salauzto sirdi, un tas viņai izdevies patiesi.

FOTO: Albuma vāks

3. DJ Koze "Knock Knock"

"Balsis šajā ierakstā slīd cauri kā gari," par vācu dīdžeja un ierakstu izdevniecības īpašnieka albumu raksta "Pitchfork". Ieraksts tapis kādā Spānijas ciematā, kur dīdžejs rūpīgi atlasījis katru sintezatora tembru, katru vokālu (José González, Róisín Murphy u.c.).

Prasmīgs, pieredzējuša elektroniskās mūzikas meistara veikums.

2. Kacey Musgraves "Golden Hour"

Augsto 2. vietu šajā topā ieņem popkantri tumšmate Keisija Masgreivsa (Kacey Musgraves, 30) ar albumu «Golden Hour». Ieraksts ir silts akustiska kantri paraugs ar fanka un softroka elementiem. Un galvenais - visas dziesmas ir melodiskas, lieliski aranžētas, labi uzkonstruētas un prasmīgi ieskaņotas. 

Keisija Masgreivsa

FOTO: Reuters/ScanPix

1. Mitski "Be the Cowboy"

Japāņu izcelsmes amerikāniete Mitski (Mitski Miyawaki) intervijās izteikusies, ka nejūtas nedz kā amerikāniete, nedz kā japāniete. Muzikāli viņas eklektiskā popmūzika liekama blakus St. Vincent.

Tāds ir "Pitchfork" gada albums. Kādas jūsu domas?

Uz augšu