Lielākā daļa iedzīvotāju neatceras, kādas dāvanas saņēmuši iepriekšējos Ziemassvētkos

Lielveikals

Šā gada decembrī veiktā aptauja liecina, ka aptuveni divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju vairs neatceras visas pērn saņemtās Ziemassvētku dāvanas. Turklāt daļa arī atzīst, ka ne visas dāvanas bijušas pārdomātas un sniegušas cerēto gandarījumu.

Lai šogad sarūpētās dāvanas saņēmējiem noteikti paliktu siltā atmiņā un sagādātu prieku, t/p Alfa sadarbībā ar SOS Bērnu ciematu asociāciju šogad piedāvā pievienot iegādātajām dāvanām arī “gabaliņu” sirsnības un prieka. Tādēļ no 12. decembra t/p Alfa iespējams iegādāties skaistu sertifikātu, kā apliecinājumu tam, ka dāvanas saņēmēja vārdā veikts ziedojums SOS Bērnu ciematu gādībā esošajiem 800 bērniem un jauniešiem, sagādājot viņiem bezrūpīgāku un gaišāku 2019. gadu.

Šā mēneša sākumā veiktās aptaujas dati apliecina – Ziemassvētku dāvanu pirkšana, tuvinieku un draugu apdāvināšana Latvijā ir stabila tradīcija. 90% iedzīvotāju atdzinuši, ka pērnajos Ziemassvētkos saņēmuši dāvanas. No tiem 44% pērn saņēmuši līdz pat trim dāvanām, bet 22% vairāk par četrām. Tomēr vairāk nekā ceturtā daļa respondentu jeb tikai 636 000 Latvijas iedzīvotāju atzinuši – dāvanas bijušas, taču to skaitu vairs neatminas. Savukārt iedzīvotāju skaits, kas atminas visu dāvanu saturu, ir vien 35%. Diemžēl šādi dati nav iepriecinoši, jo nozīmē, ka dāvanām pietrūkusi emocionālā vērtība.

Aptaujājot respondentus par to, vai visas saņemtās dāvanas sniegušas patiesu gandarījumu, 713 000 iedzīvotāji atzinuši, ka diemžēl tikai daļēji vai vispār nē. Kā būtiskākie iemesli šādam vērtējumam norādīta sajūta, ka dāvana iegādāta steigā un nepārdomāti, kā arī atziņa, ka saņemtās dāvanas nebija noderīgas. Savukārt, taujāti par mīļākajām dāvanām, gandrīz puse iedzīvotāju atzinuši, ka rūpīgi izsvērtās dāvanas ir tās, kas saņēmējus iepriecina visvairāk. 21% dāvanu saņēmēju jutušies laimīgi, saņemot no dāvinātājiem pašdarinātas dāvanas, bet 15% gadījumu apmierinājuma pamatā bijusi iepriekšēja vienošanās par dāvinājuma saturu.

Uz augšu