"Rail Baltica" koordinatore: "Rail Baltica" projekts norit atbilstoši plānam

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Pēc tikšanās ar Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" un Baltijas valstu pārstāvjiem ir skaidrs, ka galvenās "Rail Baltica" projekta problēmas tiek risinātas un tas norit atbilstoši plānam, pastāstīja Ziemeļjūras–Baltijas TEN-T pamattīkla koridora koordinatore Katerina Trautmane.

Reizi ceturksnī Trautmane tiekas ar "RB Rail" pārstāvjiem, lai pārspriestu "Rail Baltica" projekta norisi. Pēdējā tikšanās notika ceturtdien, 20.decembrī.

Trautmane pastāstīja, ka katrā tikšanās reizē runā par galvenajiem punktiem, kuros ir redzamas iespējamas problēmas vai iemesli, lai projekts aizkavētos. Šoreiz galvenās bija diskusijas par Kauņas atzaru, Rīgas dzelzceļa staciju un projekta stadiju uz Polijas un Lietuvas robežas.

Viņa atzina, ka pašreiz ir laba sadarbība ar iesaistītajām pusēm un pēc pārrunām ir gūta pārliecība, ka projekts noris veiksmīgi un ir uz "pareizā ceļa".

Jautāta, vai pēc tikšanās ir redzamas kādas problēmas, viņa pastāstīja, ka galvenā problēma ir projekta izmaksas. "Tā ir nepārtraukta prolbēma, tomēr "Rail Baltica" ir viens no prioritārajiem Eiropas Savienības transporta projektiem, tāpēc mēs paliekam pie uzstādījuma, ka Eiropas Komisija finansē 85% no projekta izmaksām," uzsvēra Trautmane.

Jau ziņots, ka "RB Rail" ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu