Nīderlandes salu krastus sakopj pēc kravas konteineru iekrišanas jūrā

Papildināts
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Pagājušonedēļ vētras laikā no kravas kuģa, kas bija ceļā no Beļģijas uz Vāciju, Ziemeļjūrā iekrita 281 konteiners. Nīderlandes un tās salu krastos izskalots konteineru saturs - apavi, plastmasas rotaļlietas un vismaz viens maiss, kurā saskaņā ar amatpersonu teikto atrodas bīstamā viela benzoilperoksīds, vēsta raidorganizācija "France24".

394 metrus garais kuģis "Zoe", kas ir viens no lielākajiem konteineru kuģiem pasaulē, brauca no Antverpenes uz Brēmerhāfeni.

Aculiecinieki stāstīja, ka vietējās pludmalēs no konteineriem ir nonākušas mēbeles, apģērbi, rotaļlietas, kvēlspuldzes un citas mantas. Daži iedzīvotāji savāca noderīgākās mantas un tviterī palielījās ar sandalēm, rotaļlietām, televīzijas ierīcēm un citu guvumu.

Nīderlandē tika veikta plaša konteineru meklēšana un piekrastes sakopšanas operācija. Ženēvā bāzētā kompānija MSC, kam pieder kuģis "Zoe", sestdien solīja pilnā apmērā atmaksāt Nīderlandei un Vācijai radītos izdevumus.

Kompānija paziņojumā pauda gatavību "turpināt pār bortu pārkritušo konteineru meklēšanu līdz tie visi būs atrasti".

Nīderlandes salu krastus sakopj pēc kravas konteineru iekrišanas jūrā
Nīderlandes salu krastus sakopj pēc kravas konteineru iekrišanas jūrā Foto: SCANPIX

Sestdien Frīzu salās bija izskaloti 22 konteineri. 

Kā pirmdien pavēstīja Nīderlandes Infrastruktūras un ūdens resursu apsaimniekošanas ministrija, jūras dzelmē atrasti 220 no 281 konteinera.

Nīderlandes salu krastus sakopj pēc kravas konteineru iekrišanas jūrā
Nīderlandes salu krastus sakopj pēc kravas konteineru iekrišanas jūrā Foto: SCANPIX

Sākotnēji tika uzskatīts, ka jūrā iekrituši tikai 30 konteineri, bet kuģniecība vēlāk konstatēja, ka to ir krietni vairāk.

Centieni atgūt konteinerus var ilgt mēnešus.

Vācija pēc incidenta uzstājusi, ka kravas konteineri - īpaši, ja tie pārvadā bīstamu kravu, - jāaprīko ar atrašanās vietas noteikšanas ierīcēm. Tomēr šāda noteikuma ieviešana starptautiskajā kuģniecībā varētu prasīt vairākus gadus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu