Lidostas "Rīga" jaunā termināļa projektēšana izmaksās vairāk nekā 2 miljonus eiro

Lidostas "Rīga" terminālis

FOTO: LETA

AS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" par 2,1 miljonu eiro noslēgusi līgumu ar piegādātāju apvienību "One Works, Sintagma, Vektors T" par jaunā pasažieru termināļa projektēšanu, aģentūru LETA informēja lidostas pārstāve Laura Karnīte.

Noslēdzot līgumu par pasažieru termināļa paplašināšanas sestās kārtas būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību, lidosta "Rīga" ir sākusi vērienīgā attīstības projekta pirmo posmu, kura rezultātā piecu gadu laikā plānots izbūvēt jaunu pasažieru termināli ar kapacitāti 10 miljoni pasažieru gadā.

Lidostas jaunā termināla ēku paredzēts būvēt uz austrumiem no esošās termināla ēkas galvenās fasādes, vietā, kur šobrīd atrodas piebraucamā rampa un īstermiņa autostāvvieta P1. Projekta laikā plānots ne tikai izbūvēt jauno termināļa ēku ar plašu un modernu reģistrācijas zāli un drošības kontroles zonu, bagāžas saņemšanas zālēm un bagāžas apstrādes un šķirošanas kompleksu, bet arī jaunus piebraucamos ceļus sabiedriskajam un privātajam transportam. Terminālis būs savienots ar "Rail Baltica" dzelzceļa staciju, veidojot vienotu pasažieru apkalpošanas kompleksu.

Paredzēts, ka sākotnēji tiks izbūvēti un rekonstruēti piebraucamie ceļi un priekšējais termināla laukums, lai sagatavotu būvlaukumu un būtu iespējama jauno piebraucamo ceļu būvniecība. Izstrādājot projektu, projektētājam ir jāparedz lidostas nepārtraukta darbība būvniecības laikā. Tāpat gan būvdarbu laikā, gan pēc būvdarbiem ir jāizstrādā risinājumi, kas nodrošina nepieciešamo stāvvietu skaitu lidostas pasažieriem un viesiem, kā arī jāņem vērā ar "Rail Baltica" stacijas būvniecību saistītie ierobežojumi.

Atbilstoši līguma nosacījumiem projekts ir pilnībā jāizstrādā un jāsaskaņo būvvaldē 15 mēnešu laikā. Projektēšanu veiks konkursā uzvarējusī piegādātāju apvienība "One Works, Sintagma, Vektors T", kuras dalībnieki ir Itālijas uzņēmums "Sintagma", kas specializējas transporta infrastruktūras projektu īstenošanā, itāļu kompānija "One Works", kas izstrādājusi daudzu lidostu attīstības un paplašināšanas projektus, tostarp Venēcijas Marko Polo starptautiskās lidostas rekonstrukcijas projektu un Briseles Šarleruā lidostas pasažieru termināla paplašināšanas koncepciju, kā arī Baltijas mākslīgo būvju projektēšanas birojs "Vektors T". Līgums noslēgts par 2,1 miljonu eiro.

Jau ziņots, ka lidostas operatīvie dati par 2018.gada darbības rezultātiem liecina, ka pērn lidostā apkalpoti 7,06 miljoni pasažieru - par gandrīz 16% vairāk nekā gadu iepriekš. Par 10,4% audzis apkalpoto kravu apjoms, pārsniedzot 27 000 tonnu, savukārt apkalpoto lidojumu skaits palielinājies par 11,5% - 2018.gadā lidostā "Rīga" apkalpoti 83 500 gaisa kuģu.

"Lai lidosta "Rīga" sasniegtu izvirzīto mērķi kļūt par modernu un ērtu Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezglu un no 2023.gada apkalpot vismaz desmit miljonus pasažieru gadā, uzņēmuma galvenais uzdevums ir tuvāko piecu gadu laikā veiksmīgi īstenot plānotos pasažieru apkalpošanas un kravu infrastruktūras attīstības projektus," uzsvēra lidostas valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Viņā stāstīja, ka šogad lidosta sāks īstenot lidostas paplašināšanās sesto kārtu, kuras ietvaros tiks būvēta jauna pasažieru termināļa publiskā daļa un ar to saistītā infrastruktūra. Jaunajā terminālī būs gan moderna un plaša pasažieru reģistrācijas zāle, gan drošības kontroles zona un bagāžas saņemšanas un šķirošanas telpas, gan restorāni, kafejnīcas un veikali. Tādējādi tiks atrisināti pasažieru apkalpošanas kapacitātes jautājumi, ko lidosta vecās, 1974.gadā būvētās termināļa publiskās daļas ietvaros pašreiz risina ar pagaidu uzlabojumiem, piemēram, pagarinot esošās bagāžas saņemšanas lentes, iekārtojot papildu bagāžas komplektācijas telpas, paplašinot gaidīšanas zonu pirms drošības kontroles un palielinot reģistrācijas galdu skaitu.

2017.gadā kopumā lidostā "Rīga" apkalpoja 6,097 miljonus pasažieru, kas ir par 12,9% vairāk nekā 2016.gadā. Tāpat lidostā apkalpoja 74 837 lidojumus un pārkrāva 25 525 tonnas kravu.

Uz augšu