Aptauja: Latvijas iedzīvotāji nav gatavi pārmaksāt par produkta iepakojumu

Cilvēki ar plastmasas maisiņiem rokās

FOTO: Lauris Nagliņš / LETA

Pircēji nav gatavi pārmaksāt par produkta iepakojumu un pārmaksāšanu par to uzskata par lielāko produkta iepakojumu kļūdu, liecina gaļas pārstrādes uzņēmuma "Forevers" un pētījuma kompānijas "Norstat Latvija" veiktā aptauja par iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem.

"Pircēji nav gatavi maksāt par dārgu iepakojumu, jo īpaši, ja tā pašizmaksa ir lielāka par nopirkto produktu. (..) Ir redzams, ka princips "mazāk ir vairāk" ienāk arī Latvijas pārtikas industrijā, un pircēji aizvien vairāk atbalsta šo dzīvesveidu un domāšanu," sacīja "Forevers" valdes loceklis Andrejs Ždans.

Aptaujā noskaidrojies, ka par otru lielāko produkta iepakojuma kļūdu respondenti uzskata gadījumus, ja iepakojums nav funkcionāls, savukārt trešajā vietā ierindojas pārāk raibi un grūti salasāmi iepakojumi. Vairāk nekā puse jeb 55% respondentu uzskata, ka pārāk raibs un spilgts iepakojums ir šķērslis, lai uztvertu uz tā norādīto informāciju.

Vairuma jeb 66% aptaujas respondentu ieskatā produkta iepakojuma galvenās funkcijas ir nodrošināt produkta uzglabāšanas nosacījumus atbilstoši produkta kvalitātes, higiēnas un drošības standartiem, kā arī tam ir jābūt funkcionālam. Savukārt katrs trešais norāda, ka produkta iepakojums palīdz pircējam noorientēties produkta sastāvā un tas ir pirmais indikators, ka produkts ir kvalitatīvs.

Ždans norāda, ka gaļas ražošanas nozarē ir arī tādi ražotāji, kas reizēm liek akcentu uz produkta iepakojumu un tā dizainu, tādejādi nesamērīgi paaugstinot kopējo produkta cenu. Izvēloties ne vienmēr racionālāko no iespējamajiem iepakojumiem, gala produkts var sadārdzināties pat 30-40% robežās.

"Forevers" pārstāvji norāda - starptautiskā pieredze rāda, ka gaļas ražošanas nozarē ienāk funkcionāli iepakojumi, un gaļas ražotāji arvien vairāk pievēršas minimālismam iepakojuma dizaina ziņā. Šī fundamentālā attieksmes maiņa pakāpeniski ienāk arī Latvijas tirgū, uzsverot efektīvu resursu pārdali, ņemot vērā samērā īso iepakojuma dzīves ciklu. Turpretī "Premium" un "Eko" produktu iepakojumu ražošanā galvenokārt izmanto dabīgus materiālus un lieto ekoloģiskas iepakojumu ražošanas tehnoloģijas.

Kompānijā arī norādīja, ka vēl viena tendence ir tā, ka ražotāji savā sortimentā ievieš produktus, kas fasēti tā saucamajos "gudrajos" iepakojumos - tādos, kas spēj ilgāk nodrošināt produkta uzglabāšanas nosacījumus. Tāpat ražotāji tirgū ievieš arī mazos iepakojuma formātus, kas atvieglo produkta uzglabāšanu un noietu. "Domāju, ka mazie iepakojumi būs aktuāli arī turpmāk, jo tie ir pakārtoti mūsdienu cilvēku steidzīgajam dzīves ritmam," prognozēja Ždans.

"Forevers" un pētījuma kompānijas "Norstat Latvija" veiktā aptauja par iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem īstenota šā gada decembrī, un tajā piedalījās 500 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 64 gadiem.

"Forevers" reģistrēts 1996.gadā, un tā pamatkapitāls ir 6,305 miljoni eiro. "Forevers" ražo desas, cīsiņus, kūpinājumus, kā arī svaigas gaļas produkciju.

Uz augšu