LDz elektrifikācijas projekts saņēmis pozitīvu atzinumu no EK neatkarīgā eksperta

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Vilciens
Vilciens Foto: Zane Bitere/LETA

Eiropas Komisijas (EK) tehniskās palīdzības neatkarīgie eksperti snieguši pozitīvu atzinumu par AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) projektu "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija", informē LDz pārstāve Ella Pētermane.

Pērnā gada rudenī noslēdzās iepirkums par pirmā posma projektēšanu un būvniecību. Iepirkuma pirmās kvalifikācijas kārtā tika saņemti četri pieteikumi. Ņemot vērā īstenojamā projekta sarežģītību, turpinās piedāvājumu izvērtēšana. Dzelzceļa elektrifikācijas pirmā posma kopējās izmaksas plānotas 441 miljona eiro apmērā.

LDz skaidro, ka dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts ir būtisks gan transporta un loģistikas nozarei, gan visas Latvijas tautsaimniecības globālajai konkurētspējai, turklāt tas sniegs būtisku ieguldījumu apkārtējās vides aizsardzībā. Kopumā dzelzceļa tīkla elektrifikācijas programmu iecerēts realizēt vairākos posmos - pirmajā posmā elektrifikācija tiks veikta maršrutos Daugavpils-Krustpils un Rēzekne-Krustpils-Rīga, otrajā posmā - Krustpils-Ventspils un trešajā posmā tiks veikta esošā elektrificētā dzelzceļa tīkla rekonstrukcija.

EK tehniskās palīdzības neatkarīgie eksperti "JASPERS Independent Quality Review" snieguši pozitīvu atzinumu par LDz elektrifikācijas projektu.

JASPERS ir tehniskās palīdzības partnerība starp EK, Eiropas Investīciju banku (EIB) un Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banku (ERAB), kas tiek nodrošināta Centrālajām un Austrumeiropas Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, lai uzlabotu lielo projektu dokumentācijas kvalitāti pirms iesniegšanas Eiropas Komisijai atbalstīšanai un finansējuma piešķiršanai no ES struktūrfondiem un Kohēzijas fonda. JASPERS palīdzība mērķis ir veicināt projektu ātrāku apstiprināšanu Eiropas Komisijā un kohēzijas politikas sekmīgu īstenošanu. Šis pakalpojums dalībvalstīm ir bez maksas.

Saņemot pozitīvu atzinumu no neatkarīgiem ekspertiem, projekta dokumentācija tiks iesniegta gala lēmuma pieņemšanai EK par projekta apstiprināšanu. Pēc pozitīva EK lēmuma saņemšanas tiks parakstīts līgums ar Centrālo Finanšu un līgumu aģentūru (CFLA) par projekta īstenošanu.

Projekta pirmais posms tiks īstenots ar Kohēzijas fonda līdzfinansējuma atbalstu 347 miljonu eiro apmērā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" specifiska atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" pasākuma "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija" ietvaros.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka elektrifikācijas projekta iepirkums - sarunu procedūra, publicējot dalības uzaicinājumu - tika izsludināts 10.augustā, nosakot sākotnējo pieteikumu iesniegšanas termiņu 20.septembri. Augusta beigās tas tika pagarināts līdz 22.oktobrim, bet oktobra vidū - līdz 31.oktobrim.

Iepirkums attiecas uz LDz tīkla elektrifikācijas pirmā posma īstenošanu. Tā ietvaros līdz 2023.gada beigām plānots elektrificēt dzelzceļa līnijas - Daugavpils-Krustpils, Rēzekne-Krustpils un Krustpils-Rīga, veicot to elektroapgādes sistēmas, kontakttīkla, signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas un sakaru sistēmas, sliežu ceļu, tehniskās drošības sistēmas, ēku un būvju izbūvi/pārbūvi, tādējādi līdz 2023.gadam nodrošinot viena pilnībā elektrificēta tranzīta koridora funkcionalitāti.

LDz iepirkumā "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija: būvniecība" pirmajā kārtā pieteikušies četri pretendenti - personu apvienība "Inabelec", personu apvienība "Siemens-TSO-BMGS", personu apvienība "Cobra-Arčers" un personu apvienība "LREC", aģentūru LETA informēja LDz Korporatīvās komunikācijas daļā.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz loģistika".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu