Ceļu būvnieki kritizē Kariņa valdības deklarāciju (7)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Rebeka Žeire / LETA

Pēc iepazīšanās ar publiski pieejamo "Deklarācijas par Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību" projektu, biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB) secinājusi, ka autoceļiem tajā ir veltītas tikai dažas lielākoties deklaratīvas frāzes.

Kā portālu TVNET informēja LCB, deklarācijas sastādītāji vai nu nezina, vai izliekas nezinām, ka 2020. gadā beigsies Eiropas Savienības (ES) finansējums autoceļiem. Būtu tikai pašsaprotami, ja deklarācijā tiktu sniegta atbilde uz jautājumu, kā dzīvot turpmāk un kā tiks aizvietoti trūkstošie 100 – 120 miljoni eiro gadā. Tomēr politiķi sola pilnveidot autoceļu finansēšanas modeli, mazāk izmantotos vietējos ceļus nododot pašvaldībām.

"Nav saprotams, ko jaunā valdība turpinās pilnveidot. Ja pašreizējo finansēšanas modeli, kad nauda tiek atvēlēta no budžeta kopējā katla, tad vispār nav skaidrs, ko vēl tur pilnveidot. Savukārt, ja tiek paredzēts ceļu nozares finansēšanai novirzīt autoceļu lietotāju samaksātos nodokļus un nodevas, tad tas tā arī būtu skaidri jāpasaka," uzskata LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Deklarācija sola turpināt "mērķtiecīgu autoceļu atjaunošanu visā Latvijā, īpašu uzmanību pievēršot ceļiem ar augstu satiksmes intensitāti un ceļiem uz novadu centriem". Respektīvi, tiek turpināts solīt to, ko solīja arī iepriekšējās valdības. Taču nav skaidrs, kāpēc šai valdībai ar solījuma izpildi varētu veiksies labāk, ja zināms, ka ES naudas nebūs, bet, ar ko aizstāt trūkstošos līdzekļus, jaunajai valdībai nav ne jausmas.

"Politiķiem nevajadzētu gluži kā strausiem bāzt galvu smiltīs un izlikties, ka nekādas problēmas nav un arī 2020. gadā nauda ceļu remontiem joprojām būs. Visu cieņu aviopārvadājumiem un topošajam "Rail Baltica" dzelzceļam, kam deklarācijā ierādīta goda vieta, taču pašlaik un arī pēc 2020. gada Latvijas iedzīvotāji lielākoties pārvietosies pa autoceļiem, kas tiek remontēti vismaz divas trīs reizes retāk nekā nepieciešams, jo tam vienkārši nav finansējuma (..). Atliek cerēt, ka līdz brīdim, kad tiks apstiprināta valdība, deklarācijā vēl būs izmaiņas un bez vispārīgiem labiem nodomiem parādīsies arī risinājumi," norāda Bērziņš.

"Latvijas ceļu būvētājs" ir izveidota, lai pārstāvētu ceļu un tiltu būves uzņēmumu intereses tiem būtiskos jautājumos un sadarbībā ar valsts un pašvaldību institūcijām risinātu nozarei aktuālos jautājumus. Biedrība pārstāv 18 nozarē nozīmīgu ar ceļu un tiltu infrastruktūras būvniecību saistītu uzņēmumu intereses.

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu