Divi profesionāļi. Viens – godalgots un prasmīgs bārmenis, otrs – pieredzējis restorānu īpašnieks. Kopīgs sapnis. Arvis Zēmanis un Māris Kreilis domu par savu “Herbāriju” sāka lolot jau 2015. gadā, bet bija jāsagaida pareizais laiks, īstie apstākļi un ideālā vieta. Un tā, 2018. gada vasaras sākumā, sperot lielus un drosmīgus soļus, uz lielveikala jumta galvaspilsētas centrā teju no zila gaisa uzradās izsmalcināta siltumnīca, kas kļuva par aizvadītās vasaras visinstagramētāko vietu Rīgā.
Sākums
Arvis: “Atvērāmies tādā mirklī, kad ļoti daudzas vasaras kafejnīcas bija uzņēmušas apgriezienus, gatavojoties sezonai jau no maija, aprīļa. Atvērāmies strauji un dabūjām negaidīti lieli haipu ap sevi, nedēļas laikā kļuvām par pieprasītu vietu, kas prasa lielus resursus. Parasti šādām vietām, kurām var būt tik liels apjoms, ir liela vēsture, bet mums paveicās strauji ielēkt apritē, un tas ir fantastiski, ka mums tā sanāca.”
Ideja
A: “Bija divi cilvēki, kas ar šo darbojas, – es un Māris Kreilis, kurš ir liels bāru un restorānu saimnieks, viņam ir arī “Andalūzijas suns” un “Koya”. Un šis ir mūsu kopprojekts, kuru sākām lolot jau 2015. gadā, radot nosaukumu un logo. Bija plāns taisīt vietu “Herbārijs”, kas būs bārs ar dažādām ekstrām. Bija tā, ka nevarējām atrast piemērotas telpas, atlikām malā šo visu uz kādu laiku.
Tad vienā dienā man Māris zvana un saka, ka viņu uzrunājusi “Galerija Rīga”. Šeit bija tukša vieta, un Mārim radās doma. Pirms tam pētījām vietas Berlīnē, kur bija līdzīgi risinājumi uz jumta ar stiklotām sienām... Tad mēs nolēmām, ka virzām šo projektu, un tā nu tas šeit tapa drosmīgos soļos, kur sagāja kopā finansiālais un ticība biznesam ilgtermiņā. Vizuālo redzējumu palīdzēja uztaisīt “Kirson Design Group”. Tā bija laba mijiedarbība.