Banka: Seniori labprātāk izvēlas saņemt finanšu pakalpojumus klātienē

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Seniori joprojām labprātāk izvēlas apmeklēt bankas filiāli un saņemt nepieciešamos ikdienas finanšu pakalpojumus klātienē, nevis izmanto attālinātos bankas pakalpojumus, aģentūru LETA informēja "PNB banka".

Neskatoties uz to, ka mūsdienu tehnoloģiju attīstība dažādu finanšu pakalpojumu pieejamību internetā padara arvien plašāku un ērtāku, norēķini filiālē sniedz zināmu drošības garantiju un rada uzticēšanos bankai, atzinuši bankas klienti - seniori.

Kā liecina "PNB bankas" veiktā aptauja, kurā piedalījās 138 seniori vecumā no 56 līdz 91 gadam, komunālo rēķinu apmaksa un skaidras naudas izņemšana ir divi no visbiežāk izmantotajiem pakalpojumiem, apmeklējot kādu no bankas filiālēm. Lielākā daļa aptaujāto senioru (71%) uz bankas filiāli dodas reizi mēnesī, lai apmaksātu rēķinus un izņemtu pensiju skaidrā naudā. Tikai nepilna trešdaļa jeb 29% aptaujāto izmanto interneta bankas sniegtās iespējas - pārējiem trūkst tam nepieciešamo prasmju vai mājās nav datora.

"Seniori veido aptuveni divas trešdaļas no "PNB bankas" klientu skaita, un mēs esam pārliecinājušies, ka daudziem visērtākā saziņa ar banku aizvien ir tiešā komunikācija ar mūsu darbinieku bankas filiālē. Senioriem ir nepieciešama drošības izjūta un komunikācija viņiem saprotamā, cieņpilnā veidā. Rūpējoties par šo klientu daļu, jau vairāk nekā gadu bankā darbojas Senioru nodarbinātības programma, kas bankas filiālēs dod darbu speciāliem senioru konsultantiem. Bankas darbs ir vērsts uz to, lai ikvienam būtu ērti un pieejami ikdienas finanšu pakalpojumi," sacīja "PNB bankas" Senioru segmenta vadītāja Lidija Dzene.

Tomēr arī senioru vidū ir tādi, kuri iet līdzi laikam un ir gatavi apgūt jaunas prasmes. Gandrīz puse filiālēs aptaujāto senioru atzinuši, ka, norēķinoties par precēm vai pakalpojumiem, ikdienā izmanto bankas norēķinu karti. Kā norādīja Dzene, "PNB bankas" senioru konsultanti ne tikai iedrošina un izglīto, ka norēķini ar bankas karti ir droši un ērti, bet arī ik dienu apmāca daudzus ieinteresētus seniorus internetbankas lietošanā.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka "PNB banka" 2018.gada deviņos mēnešos strādāja ar peļņu 378 000 eiro apmērā, kas ir 8,6 reizes mazāk nekā 2017.gada attiecīgajā periodā. "PNB bankas" aktīvi 2018.gada 30.septembrī bija 545,621 miljona eiro apmērā, kas ir par 30,9% jeb 243,472 miljoniem eiro mazāk nekā 2017.gada beigās.

Pēc aktīvu apmēra "PNB banka" 2018.gada septembra beigās bija sestā lielākā banka Latvijā. Bankas akciju kontrolpaketes īpašnieks ir Grigorijs Guseļņikovs. Banka nosaukumu no "Norvik banka" uz "PNB banka" mainīja 2018.gada 9.novembrī.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu