Viedās tehnoloģijas strauji ienāk kosmētikas industrijā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Pixabay

Pavisam nesen noslēdzās viena no pasaulē zināmākajām elektronikas un tehnoloģiju izstādēm “CES” (Consumer Electronics Show), kas ik gadu norisinās Lasvegasā. Izstādē piedalījās arī tādi starptautiski pazīstami kosmētikas ražotāji kā “Procter & Gamble”, “L'Oreal” un “Neutrogena”, prezentējot kosmētikas nozarei īpaši izstrādātas mobilās lietotnes, viedierīces un nākotnes veikalus.

Ieva Plaude-Rēlingere,

Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas valdes priekšsēdētāja

Nav brīnums, ka kosmētikas ražotāji īpašu uzmanību pievērš viedo tehnoloģiju un mākslīgā intelekta lauciņam, jo tirgus strauji attīstās un konkurence palielinās. Saskaņā ar “Nielsen” datiem, pasaules kosmētikas tirgus līdz 2023. gadam sasniegs jau 863 miljardus ASV dolāru, salīdzinājumā ar 532 miljardiem dolāru 2017. gadā.

Viens no franču luksus zīmoliem “Sephoria” radījis mobilo lietotni “Sephora Virtual Artist”, kas ar mākslīgā intelekta palīdzību ļauj atpazīt klienta sejas būtiskākās iezīmes un virtuāli izmēģināt dažādus kosmētikas produktus. Zīmols “Procter & Gamble” radījis rīku “Olay Skin Advisor”. Tas ar īpaša algoritma palīdzību spēj noteikt, cik veca izskatās cilvēka āda diagnosticēšanas brīdī, kā arī prognozēt, kāda izskatīsies, piemēram, cilvēka sejas āda pēc vairākiem gadiem, ja netiks lietots saules aizsargkrēms. Savukārt zīmols “Neutrogena” ir izveidojis mobilo lietotni “MaskiD”, ar kuras palīdzību tiek analizēta cilvēka sejas āda, lai atrastu labāko sejas masku ādas kopšanai. Japānas zīmols “SK-II”, apkopojot augstāk minētos tehnoloģiskos risinājumus, ir radījis nākotnes veikalu “Future X Smart Store”, kas spēj veikt visneiedomājamākās funkcijas, izmantojot mākslīgo intelektu.

Līdzīgi kā citās nozarēs, kosmētikas industrijā milzīga loma ir klientu apkalpošanai. Tieši šī iemesla dēļ daudzi zīmoli ir investējuši čatbotos jeb virtuālajos asistentos, kas spēj veikt visas klientu apkalpošanas funkcijas. Virtuālie asistenti spēj ne tikai atbildēt uz klientu jautājumiem, bet arī analizēt ādas un matu struktūru, piedāvājot piemērotākos produktus. Šī iespēja ļauj klientam rast labāko risinājumu sevis kopšanai un lutināšanai, būtiski samazinot laika patēriņu.

Tendences pasaulē rāda, ka šādām tehnoloģijām būs arvien būtiskāka loma, lai konkurētu tirgū. Ne velti pasaules lielākais skaistumkopšanas zīmols “L'Oreal” pagājušā gada vasarā nopirka Kanādas skaistumkopšanas tehnoloģiju uzņēmumu “ModiFace”, kas salīdzinoši nesen sadarbojās ar “MAC”, lai salonos uzstādītu viedos spoguļus, ļaujot potenciālajiem pircējiem izmēģināt kosmētikas produktus virtuāli.

Latviju šīs tendences vēl nav sasniegušas, jo tās zīmoliem ir lielas izmaksas un mūsu vietējais tirgus nav tik liels. Taču tehnoloģiju lauciņš ir laba perspektīva mūsu zinošajiem IT un digitālajiem speciālistiem, jo mobilās lietotnes un viedierīces ir nepieciešamas ne tikai izklaides, finanšu un transporta sektorā, bet arī skaistumkopšanas un kosmētikas ražošanas industrijā, kur paveras ļoti lielas perspektīvas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu