Malaizija lauž līgumu ar Ķīnas uzņēmumu par austrumu – rietumu dzelzceļa būvi

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: SIPA/Scanpix

Malaizijas valdība nolēmusi lauzt līgumu ar Ķīnas uzņēmumu "China Communications Construction Company" par Malakas pussalas rietumus un austrumus savienojošas dzelzceļa līnijas būvi, jo projekta izmaksas ir pārāk augstas, vēsta Malaizijas plašsaziņas līdzekļi.

Ja Malaizija nelauztu līgumu par 81 miljarda ringitu (17 miljardu eiro) vērto projektu "East Coast Rail Link" (ECRL), tai procentos ik gadu būtu jāmaksā 500 miljonus ringitu (107 miljoni eiro), norādījis Malaizijas ekonomikas ministrs Mohameds Azmins Ali.

"ECRL īstenošanas izmaksas ir pārāk augstas, un pašlaik mums nav šādu finansiālo iespēju," sacījis ministrs.

Plašsaziņas līdzekļi vēsta, ka valdība meklēs citu uzņēmumu, kas varētu uzbūvēt dzelzceļu līdz pat divām reizēm lētāk. Plānots, ka dzelzceļš savienos Portklangu Malakas pussalas rietumu piekrastē ar Pengkalankuboru austrumu piekrastē pie Taizemes robežas.

Malaizijas valsts budžeta deficīts sasniedzis 220 miljardus eiro, un, kopš maija, kad pēc uzvaras vēlēšanās premjera krēslā pēc 15 gadu pārtraukuma atgriezās Mahatirs Mohamads, viņš veic pasākumus deficīta samazināšanai.

Mahatira valdība pārtraukusi arī divus gāzesvadu būves projektus, kas tika īstenoti ar Ķīnas atbalstu.

Kritiķi norāda, ka iepriekšējā premjerministra Nadžiba Razaka valdība darījumus ar Ķīnu slēgusi necaurskatāmi un to nosacījumi, tostarp Ķīnas banku aizdevumu procentlikmes, nav labvēlīgi Malaizijai.

Nadžibam un citām bijušajām amatpersonām izvirzītas apsūdzības par vairāku miljardu eiro vērtas summas izlaupīšanu no valsts stratēģisko investīciju fonda.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu