"Pasažieru vilciens" sadarbosies ar elektronisko iepirkumu sistēmu piegādātāju "Mercell"

Pasažieru vilciens Centrālajā dzelzceļa stacijā

AS "Pasažieru vilciens" ar mērķi celt kapitālsabiedrības iepirkumu procesu efektivitāti sākusi sadarbību ar elektronisko iepirkumu sistēmu piegādātāju "Mercell", aģentūru informēja "Pasažieru vilciena" pārstāve Agnese Līcīte.

Viņa norādīja, ka "Pasažieru vilciena" mērķis ir padarīt iepirkumus ātrākus, caurspīdīgākus un pieejamākus piegādātājiem. Turpmāk kompānija "Mercell" iepirkumu sistēmā elektroniski organizēs tās iepirkumu procedūras, kuru paredzamā līgumcena nepārsniedz Sabiedrisko pakalpojumu likumā noteiktos sliekšņus.

Līcīte piebilda, ka piedāvājumu iesniegšana un informācijas apmaiņa šajās procedūrās paredzēta elektroniski, tādējādi pretendentiem būs iespēja ātrāk un ērtāk iesniegt gan ar iepirkumiem saistītus jautājumus, gan piedāvājumus, nemērojot ceļu līdz pasūtītāja birojam vai sūtot piedāvājumu pa pastu, savukārt pasūtītājam jaunā procedūra ļaus samazināt administratīvo slogu vairākos iepirkuma procedūras posmos.

"Izmantojot elektronisko iepirkumu sistēmu, tiek izslēgtas arī iespējamās iesaistīto personu darbības, tostarp tiek būtiski mazinātas iespējamās ieinteresētības vai korupcijas riski. Tādējādi "Pasažieru vilciens" vienlaikus gan veicina valsts uzņēmumu atklātību iepirkumu procesos, gan padara efektīvākus savas darbības procesus kopumā," skaidroja uzņēmuma pārstāve.

"Pasažieru vilcienā" pauda, ka līdz ar jauno iepirkumu organizēšanas kārtību palielināsies uzņēmēju aktivitāte un pieaugs konkurence kapitālsabiedrības izsludinātajos iepirkumos.

"Vēlamies būt progresīvs uzņēmums un izmantot priekšrocības, ko sniedz digitalizācija un pieejamās tehnoloģijas. Elektroniskās iepirkumu sistēmas ieviešana ļaus mazināt birokrātiju mūsu iepirkumos, padarot tos pieejamākus potenciālajiem pretendentiem, kā arī elektroniski organizēts iepirkumu process nodrošinās caurspīdību visos tā posmos. Ceram, ka tas gan ļaus mums strādāt efektīvāk, gan palielinās pretendentu interesi par mūsu iepirkumiem, jo piedalīties tajos būs daudz vienkāršāk," sacīja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Savukārt "Mercell Latvia" filiāles vadītājs Ainārs Liepa pauda gandarījumu, ka viens no lielākajiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem Latvijā ir izvēlējies "Mercell" iepirkumu sistēmu savu iepirkumu organizēšanai. "Ir patīkami apzināties, ka arī Latvijā dodamies pareizajā virzienā - prom no iepirkumu organizēšanas papīra formātā. "Pasažieru vilciens" kā viena no pirmajām valsts kapitālsabiedrībām, kas ievieš šādu pieeju, rāda ļoti labu piemēru, un mūs priecē viņu vēlme savas iepirkumu procedūras padarīt efektīvākas un caurspīdīgākas," viņš teica.

Kompānijā atzīmēja, ka "Mercell" iepirkumu sistēma ir Eiropas Savienības (ES) direktīvām atbilstošs elektronisks risinājums, kas pasūtītājiem gan publiskajā, gan komercsektorā ļauj elektroniski organizēt gan slēgtas, gan atklātas iepirkumu procedūras - veikt iepirkumu publikācijas, komunicēt ar pretendentiem, saņemt piedāvājumus, paziņot rezultātus un saņemt detalizētu analīzi par veiktajiem iepirkumiem, to gaitu un rezultātiem.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Uz augšu