Konkurences padome aicina pasta komersantus informēt par "Latvijas pasta" atteiktajiem pakalpojumiem

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Konkurences padome (KP) aicina pasta komersantus informēt par gadījumiem, ja "Latvijas pasts" bez objektīva pamatojuma novilcinājis vai atteicis pakalpojumus, ko tie vēlas saņemt "Latvijas pasta" tīklā, informē KP pārstāve Zane Gorškova.

Viņa norādīja, ka KP 5.februārī tikās ar Pasta komersantu biedrību, lai pārrunātu situāciju tirgū, īpašu uzmanību pievēršot pasta komersantu sadarbībai ar "Latvijas pastu". Ņemot vērā "Latvijas pasta" tirgus varu, pasta komersantiem būtu jāinformē par situācijām, kad pasta komersantiem novilcināts vai atteikts pakalpojums, lai KP vērtētu, vai tās rīcība ir izskatāma kā dominējošā stāvokļa ļaunprātīga izmantošana.

Pērn spēkā stājās grozījumi Pasta likumā, kas reglamentē nosacījumus, kādi ietverami pasta komersantu savstarpēji slēdzamajā līgumā par citam pasta komersantam piederoša pasta tīkla izmantošanu, kā arī pasta komersantu savstarpējo komunikāciju pirms minētā līguma noslēgšanas. KP ieskatā, šie likuma grozījumi jebkuram pasta komersantam rada pietiekoši skaidrus priekšnoteikumus, lai tas varētu vērsties pie cita pasta komersanta, tostarp "Latvijas pasta" ar lūgumu saņemt tam nepieciešamo pakalpojumu. Tādējādi "Latvijas pasts", ja tā pasta tīkla infrastruktūras kapacitāte atļauj, uz abpusēji ekonomiski izdevīgiem nosacījumiem ir jānodrošina pakalpojumi citiem pasta komersantiem.

Atbilstoši Pasta likumā noteiktajam, pasta komersantam 30 dienu laikā ir jāsniedz pamatota atbilde uz cita pasta komersanta pieteikumu - par sniedzamajiem pasta pakalpojumiem, to piemērošanas nosacījumiem un cenām.

"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu