Toyota izstrādā braucošu "superdatoru". Izlaidīs pēc 2020.gada

Lexus LS ir pietiekami dārgs, lai tā cena varētu atspēkot dārgās autonomās braukšanas tehnoloģijas

FOTO: Lexus

Toyota sev ir devuši uzdevumu, ko daudzi neuzskata par reāli izpildāmu. Proti, japāņi vēlas viena gada laikā pārdošanā laist autonomu transportlīdzekli, ko paši dēvē par "visjaudīgāko superdatoru uz riteņiem". 

Mērķis neapšaubāmi ir ārkārtīgi ambiciozs, taču to var sasniegt, ja tiek izpildīta virkne būtisku nosacījumu. To vidū ir nepieciešamība straujā tempā attīstīt tehniku, samazināt nepieciešamo tehnoloģiju izmaksas un sākt ražot programmatūru, piesaistot attiecīgos inženierus kuplā skaitā, ziņo Automotive News Europe.

Par šo nosacījumu izpildi atbildīgais būs 2018.gada martā dibinātā Toyota Research Institute Advanced Development Inc. jeb TRI-AD vadītājs Džeimss Kufners. Viņa kompānija Tokijā tika izveidota, lai samazinātu laiku, kas paiet izpētē un jaunie auto ātrāk nonāktu salonos.

>>Eksprestests: kosmiski greznais Lexus LC500

Pirmais lielais notikums TRI-AD pastāvēšanas vēsturē gaidāms jau 2020.gadā, kad uz ceļiem nonāks automašīnas, kas pratīs pilnīgi patstāvīgi braukt pa šoseju. 

"Prototipi un pirmssērijas mašīnas, ko izstrādās mūsu komanda būs visinteliģentākie superdatori uz ceļa. Mēs tehnoloģijas izstrādi un laišanu tirgū esam nodēvējuši par manas paaudzes lidojumu uz Mēnesi," - tā Kufners.

Toyota ambiciozo plānu neīstenos vienatnē. TRI-AD izveidots Japānas lielākajam autoražotājam apvienojot spēkus ar piegādātājiem Aisin Seiki un Denso, un ieguldot 2,48 miljardus eiro. 

Šobrīd uzņēmumā ir 500 darbinieku, bet jau tuvāko gadu laikā ar prototipu izstrādi nodarbosies 1000 inženieru. Ar milzīgām investīcijām var domāt, ka jaunus darbiniekus noalgot nav grūti, taču Kufners norāda, ka visā pasaulē ir milzīgs pieprasījums pēc labākajiem programmatūras un mākslīgā intelekta inženieriem, tādēļ noalgot viņus nemaz nav tik viegli.

>>Pirmais tests: ar jauno Lexus NX 300h Rīgā un Pierīgā

TRI-AD rīcībā šobrīd esot vairāki 2020.gada gudrās mašīnas prototipi. Par mobilo laboratoriju kalpojot Lexus LS, un arī 2020.gada braucošais superdators būs Lexus. To, kādēļ izvēlēts zīmola flagmanis, TRI-AD pamato ar izmaksām. Autonomajai mašīnai būs ļoti augsta skaitļošanas spēja, kā arī jaunākie sensori, kameras un radari. Lai tos varētu uzstādīt vidējās klases mašīnās, tehnoloģijām jākļūst vismaz divas reizes lētākām.

Uz augšu